283 هزار خانوار در قزوین، یارانه معیشتی دریافت می‌کنند


283 هزار خانوار در قزوین، یارانه معیشتی دریافت می‌کنند

قزوین – ایرنا – معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: 283 هزار خانوار قزوینی معادل 75 درصد یارانه بگیران استان از بسته حمایت معیشتی دولت بهره مند می‌شوند.

قاسم آقاعلیخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۸۵ هزار خانوار قزوینی نیز هر ماه یارانه ۴۵ هزار تومانی را به ازای هر عضو خانواده دریافت می‌کنند.

وی گفت: دولت همچنین در چهارماه اول سال جاری، کمک هزینه کرونا را برای اقشار کم درآمد و خانواده‌های در کف درآمدی جامعه پرداخت کرده که رقم آن برای خانواده تک نفره ۲۰۰ هزار تومان و برای پنج نفر به بالا ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

آقاعلیخانی تصریح کرد: تعداد این خانوارها که از روی تراکنش‌های بانکی شناسایی شده‌اند در کل کشور به یک میلیون خانوار می‌رسد.

این مسوول با اشاره به طرح جدید حمایت جبرانی معیشت خانوارها، گفت: در این طرح، پرداخت کمک بلاعوض یک میلیون ریالی در هرماه به اعضای خانوار در نظر گرفته شده است و افرادی که درآمد مستمر نداشته باشند مشمول این طرح می‌شوند.

وی گفت: ملاک وزارتخانه برای شناسایی افراد مشمول در این طرح انجام آزمون وسع است که براساس اطلاعات بانک رفاه ایرانیان انجام می‌شود و درصد خطای آن بسیار کم است.

آقاعلیخانی در خصوص نحوه ثبت نام در این طرح، گفت: متقاضیان مانند دوره قبل باید صرفا کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به مدت یک هفته تا ۱۱ آذرماه به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص، محدودیت های اعمال شده و ضرورت رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا نیازی به مراجعه حضوری در این طرح نیست و تمامی مراحل ثبت نام تا پاسخگویی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان ساخت:پس از پایان مهلت ثبت نام، یک هفته از ۱۲ تا ۱۹ آذر، داده‌های اطلاعاتی پایش و از ۲۰ تا ۲۷ آذر به پیامک‌های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده می‌شود.

وی گفت: اگر افرادی به دریافت نکردن کمک هزینه معیشتی در گذشته اعتراض کرده باشند می‌توانند نتیجه اعتراض خود را در سامانه که قرار است از ۱۵ آذرماه باز شود مشاهده کنند.

این مسوول افزود: همچنین خط تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ برای پاسخگویی به درخواست‌های معیشتی در نظرگرفته شده است و متقاضیان می‌توانند سوالات و ابهامات خود را از این سامانه پیگیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج