ورود خودرو به شهرستان خوسف بیش از 50 درصد کاهش یافت


ورود خودرو به شهرستان خوسف بیش از 50 درصد کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - فرماندار خوسف گفت: با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته میزان عبور خودروهای با پلاک غیربومی در روز چهارم اجرای محدودیت‌ها نسبت به روز قبل آن بیش از 50 درصد در این شهرستان کاهش پیدا کرد.

محمدعلی آخوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذر ماه میزان تردد در مسیر بیرجند - خوسف ۱۱ درصد و مسیر مرکز شهرستان به شهر ماژان ۳۴ درصد در ۲ روز اول اجرای طرح نسبت به ۲ روز قبل آن کاهش پیدا کرد.

خوسف نزدیکترین شهرستان خراسان جنوبی به بیرجند و ورودی از سمت استان‌های کرمان، یزد و اصفهان است.

فرماندار خوسف افزود: در محل ایست و بازرسی‌های شهرستان طی چهار روز اجرای طرح محدودیت تردد، ۳۸ خودرو به محل سکونت برگشت داده شدند، به رانندگان ۸۷ خودرو تذکر و پنج خودرو نیز اعمال قانون شده است.

وی گفت: میزان اجرای محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شهرستان خوسف خوب بوده که از همه مردم، اصناف، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و کادر درمان تقدیر و تشکر می‌کنم.

آخوندی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان خوسف تاکنون ۱۹۰ بیمار مبتلای قطعی به کرونا شناسایی شده به عبارت دیگر تعداد مبتلایان در ۱۰ هزار نفر جمعیت عدد ۶۸ نفر است و نسبت به میانگین کشور که ۱۱۰ و میانگین استان که ۱۵۶ بوده، کمتر است.

وی افزود: با این وجود شرایط خوسف هم حساس است و با توجه به اینکه سن بیشتر جمعیت شهرستان بالاتر از میانگین استانی است در صورت افزایش شیوع این موضوع بر مشکلات موجود خواهد افزود.

فرماندار خوسف گفت: طی چهار روز اجرای طرح ۴۱۸ مورد بازرسی از اصناف، ادارات و مراکز خدماتی صورت گرفته و به متصدیان ۶۳ واحد صنفی تذکر داده شده است.

وی اضافه کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی به منظور کنترل شیوع کرونا یکی از طرح‌های بسیار خوبی است که تدوین شده و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح ۱۶ گروه سه تا پنج نفره تشکیل شده و برنامه‌های خوبی برای این گروه‌ها پیش بینی شده است.

آخوندی افزود: با توجه به اینکه شهرستان خوسف در وضعیت نارنجی (پرخطر) بوده تا هفته گذشته کلاس‌های درس دانش‌آموزان به صورت مجازی و حضوری توامان بوده که از این منظر مشکلات خاصی وجود نداشته است.

وی میزان ارتباط دانش‌آموزان با شبکه شاد در شهرستان خوسف را ۷۵ درصد عنوان کرد و گفت: بقیه دانش‌آموزان به دلایلی همچون نبود پوشش شبکه اینترنت یا نداشتن گوشی هوشمند به شبکه شاد متصل نشده‌اند.

وی افزود: پوشش شبکه‌های تلفن همراه همچنین تامین گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند در دست اقدام است و امیدواریم میزان استفاده از شبکه شاد بین دانش‌آموزان به صوت کامل صورت گیرد.

فرماندار خوسف اظهار داشت: آموزش و اطلاع رسانی آخرین دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های ابلاغی در مناطق روستایی بسیار با اهمیت است که نقش دهیاران و شوراهای اسلامی در این راستا پررنگ است.

وی همچنین گفت: تاکنون ۴۹ پرونده برای پرداخت تسهیلات جبران خسارات ناشی از کرونا با اعتبار چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال در این شهرستان تشکیل شده و یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

آخوندی افزود: بقیه نیز در دست بررسی است و امیدواریم مابقی نیز به زودی پرداخت شود.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که آسیب‌های زیادی از کرونا دیده، بخش گردشگری و ورزش است که در این دو حوزه شامل اقامتگاه‌های بوم گردی، میهمان پذیرها، رستوران‌های بین راهی، راهنمایان محلی و باشگاه‌های ورزشی در شهرستان خوسف بیش از ۱۶ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه ثبت درخواست دریافت تسهیلات کرونا برای فعالان و تاسیسات گردشگری در سامانه کارا فراهم شده است افزود: فعالان این بخش می‌توانند با مراجعه به این سایت درخواست خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: برنامه‌های خوبی توسط دولت برای حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا تدوین و تاکنون تسهیلات خوبی پرداخت شده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

این شهرستان پهناور از نظر مخاطره شیوع کرونا در وضعیت نارنجی (پرخطر) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...