آغاز طرح کنترل محله محور در خرم‌آباد


آغاز طرح کنترل محله محور در خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد از آغاز طرح کنترل محله محور بیماری کرونا با عنوان طرح شهید سلیمانی به‌صورت پایلوت و آزمایشی در مرکز جامع سلامت سمیه در منطقه علوی خبر داد.

جعفر طولابی چهارم آذر در مراسم آغاز اجرای این طرح افزود: این طرح مهمترین بخش از طرح جامع مدیریت بیماری کرونا مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است که تحت عنوان طرح شهید سلیمانی به شیوه محله محور و خانوار محور اجرا میشود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح شهر در قالب محلات مختلف بلوک بندی شده و تمام اعضای خانوادههای آسیبپذیر و مبتلا در محلات تحت نظر و مراقبت قرار میگیرند و افراد آسیبپذیر و کسانی که بیماری زمینهای دارند و حتی کسانی که تست کرونای آنها مثبت شده است تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

طولابی بیان کرد: این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد و در سطح استان ما هم مقدمات آن فراهم شده که در ساختار اجرای آن استاندار به عنوان فرمانده قرارگاه، دانشگاه علوم پزشکی جانشین و فرمانده سپاه استان نیز به عنوان فرمانده عملیات و با مشارکت جمعیت هلال احمر و در شهرستان‌ها هم با همین ساختار متناظر تعریف شده است.

فرماندار خرمآباد گفت: در شهرستانها نیز همین ساختار اجرا میشود که فرماندار، فرمانده سپاه، مرکز بهداشت، هلال احمر و شهردار هسته اصلی و با مشارکت بسیجیان و کادر بهداشت و درمان و امدادگر و همه دستگاه‌ها و تشکلها به‌صورت محله محور اجرا میشود.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی اهداف و سیاستهای مختلفی برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا و کاهش آلودگی و مهار بیماری دارد که مهمترین هدف آن غربالگری افراد، انجام تست هوشمند، شناسایی بیماران و افراد آسیبپذیر، آموزش، حمایتهای دارویی، درمانی و معیشتی برای خانوادههای مبتلا و آسیبپذیر این ویروس است.

این مسئول اضافه کرد: از امروز سه شنبه آغاز طرح در سطح شهرستان خرم آباد کلید خورده است و در روزهای آینده مناطق مختلف شهری با اولویت مناطق حاشیهای شهر تحت پوشش طرح قرار میگیرند.

فرماندار خرمآباد همچنین در روز جاری ضمن بازدید میدانی از سطح شهر با سپاس و قدردانی از کسبه و بازاریان گفت: مردم و اصناف خوشبختانه دستورالعملها و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا را به خوبی رعایت میکنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید