شناسایی 120 محروم فاقد مسکن در آستارا


شناسایی 120 محروم فاقد مسکن در آستارا

فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: در این شهرستان 120 نفر محروم فاقد مسکن شناسایی شده است.

عباس صابر در جلسه هماهنگی ساخت مسکن محرومین شهرستان آستارا که در سالن اجلاس فرمانداری این بندر مرزی برگزار شد، اظهار کرد: طرحی با هدف ساخت ۲۰۰۰ سکن برای محرومین فاقد خانه در استان گیلان در حال اجرا است. در این طرح خانه هایی در زیربنای ۶۰ مترمربع، در یک طبقه احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه برای احداث این خانه ها تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با سود چهار درصد و ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت می شود، افزود: در تحقق این هدف، هماهنگی همه دستگاه های مرتبط در شهرستان نیز از الزامات است.

صابر با تأکید بر اینکه برای شهرستان آستارا ۱۲۰ نفر جامعه هدف برای ساخت مسکن شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: در فاز نخست برای ۴۵ نفر این تسهیلات پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۲۰ نفر شناسایی شده، ۸۱ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۱۶ نفر بهزیستی و یک نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند و ۲۲ نفر دیگر نیز تحت پوشش هیچ نهادی قرار ندارند.

وی افزود: طی چند روز گذشته، ۱۷ نفر از ۴۵ نفر فاز اول به بانک معرفی شده‌ اند و فرآیند ساخت مسکن باقی افراد نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.

فرماندار آستارا در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه صدور پروانه ساخت برای این افراد رایگان است، تصریح کرد: طرح فوق با نظارت بنیاد مسکن اجرایی می شود و تأمین اجتماعی نیز این افراد را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ای قرار می دهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه دولت علیرغم مشکلات قابل لمس، محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن برای محرومان را در اولویت کاری خود قرار داده و این حرکت دغدغه‌مند نمونه‌ای از تلاش ها و خدمات دولت برای مردم محروم است، یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی باید بدون دریافت وجه برای صدور پروانه ساخت همکاری را در حوزه کاری خود داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر