ایلان ماسک با خودروهای خودران و سفینه‌هایش به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد!


ایلان ماسک با خودروهای خودران و سفینه‌هایش به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد!

افزایش قیمت سهام شرکت تسلا باعث شد که ایلان ماسک به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شود.

ایلان ماسک با خودروهای خودران و سفینه‌هایش به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش قیمت سهام تسلا، ارزش خالص این شرکت با ۷/۲ میلیارد دلار (۵/۴ میلیارد پوند) افزایش، به ۱۲۷/۹ میلیارد دلار رسید. در سال جاری ارزش این شرکت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است که بالاتر از هر شرکتی در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ است. این شاخص ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان را فهرست می‌کند. در ماه ژانویه ایلان ماسک و شرکتش تسلا در جایگاه ۳۵ قرار داشتند. این شرکت پشت سر رئیس آمازون، جف بزوس قرار گرفته است.

سهام تسلا یک هفته پیش از زمانی که این شرکت برای پیوستن به شاخص S P 500 شرکت‌های برجسته آمریکایی انتخاب شد، افزایش یافت و ارزش بازار آن را نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار رساند. سه چهارم دارایی خالص ماسک از سهام تسلا حاصل می‌شود. تسلا بالاترین ارزش بازار را در بین سایر شرکت‌های اتومبیل‌سازی در جهان دارد، حتی اگر تولید وسایل نقلیه بسیار کمتری نسبت به بقیه داشته باشد.

پیش بینی می‌شود امسال ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تحویل مشتریان بدهد. این در حالی است که شرکت خودروساز ژاپنی تویوتا سالانه ۱۰ میلیون خودرو تولید می‌کند. ماسک همچنین از طریق شرکت اسپیس ایکس در ساخت فضاپیما مشارکت دارد که هفته گذشته طی یک قرارداد تجاری با ناسا، چهار فضانورد را با موشک Falcon و کپسول Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد.

بیشتر بخوانید

کسب درآمد ۳۳۰ میلیون دلاری تسلا طی سه ماه اخیر

بیل گیتس که بنیان‌گذار مایکروسافت است، سال‌ها ثروتمندترین فرد جهان بود قبل از اینکه توسط Bezos در سال ۲۰۱۷ از صدر جدول ثروتمندترین‌ها کنار گذاشته شود. ثروت گیتس ۱۲۷/۷ میلیارد دلار است اما اگر او مبالغ زیادی را به خیریه در این سال‌ها نپرداخته بود، ارزش ثروتش بالاتر بود. وی بیش از ۵۰ میلیارد دلار برای کمک به مبارزه با بیماری‌ها، مقابله با فقر و تولید واکسن‌های کرونا اهدا کرده است.

ایلان ماسک با خودروهای خودران و سفینه‌هایش به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد!

علی‌رغم وجود بیماری کرونا، که منجر به تعطیلی مشاغل شده است، امسال برای کسانی که در فهرست بلومبرگ ذکر شده‌اند، سال خوبی بوده و از ژانویه به طور کلی ۱/۳ میلیارد دلار سود کسب کرده‌اند. یک هفته پیش ماسک از زاکربرگ پیشی گرفت و به مقام سوم رسید. بنیانگذار ۳۶ ساله فیس بوک این هفته پس از تاجر فرانسوی برنارد آرنو، مدیر اجرایی LVMH (بزرگترین شرکت کالاهای لوکس جهان) به رتبه چهارم سقوط کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید