هند 43 اپلیکیشن چینی دیگر ازجمله AliExpress را نیز مسدود می‌کند


هند 43 اپلیکیشن چینی دیگر ازجمله AliExpress را نیز مسدود می‌کند

وزارت فناوری‌ و اطلاعات هند به‌دلیل نقض امنیت سایبری، دستور مسدودی 43 اپلیکیشن را صادر کرد.

ظاهرا مسدودی اپلیکیشن‌های چینی در هند پایانی ندارد. هند دومین بازار بزرگ اینترنت در دنیا محسوب می‌شود و در چند ماه گذشته، بیش از ۱۷۵ اپلیکیشن چینی را مسدود کرد. این کشور امروز نیز اعلام کرد که ۴۳ اپلیکیشن چینی دیگر را به فهرست اپلیکیشن‌های مسدودشده اضافه می‌کند.

وزارت فناوری و اطلاعات هند در بیانیه‌ای درباره‌ی دلیل مسدودی اخیر اپلیکیشن‌ها اعلام کرد آن‌ها برای حفظ حاکمیت و پکپارچگی هند، امنیت، دفاع از این کشور و نظم عمومی مسدود خواهند شد. براساس این بیانیه، وزارت فناوری‌ و اطلاعات هند باتوجه‌به گزارش‌های دریافتی از مرکز هماهنگی امنیت سایبری که زیرنظر وزارت امور داخلی این کشور فعالیت می‌کند، دستور مسدودی ۴۳ اپلیکیشن را صادر کرد.

در فهرست اپلیکیشن‌های مسدودشده، نام سرویس محبوب اسنک ویدئو، علی‌بابا ورک‌بنچ، اپلیکیشن تجارت الکترونیک علی‌اکسپرس، Lalamove و WeWorkChina و اپلیکیشن خرید آنلاین Taobao Live به‌چشم می‌خورد. با‌این‌حساب، ظاهرا اپلیکیشن‌های چینی دیگر در میان ۵۰۰ اپلیکیشن محبوب کاربران هندی جایی ندارند. پیش‌از‌این، ۵۹ اپلیکیشن چینی، ازجمله تیک‌تاک و به‌دنبال آن، ۱۱۸ بازی چینی دیگر، ازجمله پابجی موبایل مسدود شدند. ازآنجاکه هند بزرگ‌ترین بازار خارجی تیک‌تاک و پابجی محسوب می‌شود، این دو اپلیکیشن به‌دنبال راهی برای بازگشت به این کشور هستند.

گفته می‌شود در هفته‌های اخیر، پابجی با همکاری مایکروسافت برای تأسیس نهادی محلی به‌منظور توسعه‌ی اکوسیستم فناوری‌واطلاعات و سرگرمی و بازی ویدئویی در هند درخواست داده و اعلام کرده است که ۱۰۰ میلیون دلار در این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد. دولت هند فعلا در حال بررسی این درخواست است.

مدتی است درگیری مرزی بین چین و هند، دو کشور پرجمعیت دنیا، ادامه دارد و این تنش‌ها از ژوئن امسال افزایش پیدا کرد و از آن زمان، کاربران هندی در شبکه‌های اجتماعی از تخریب محصولات چینی، ازجمله تلویزیون و گوشی‌های هوشمند ویدئوهایی منتشر می‌کنند.

آوریل امسال، مقام‌های هند تغییراتی در سیاست سرمایه‌گذاری خارجی‌ این کشور اعمال کردند که سرمایه‌گذاران چینی پیش از انجام هر معامله‌ی جدید به شرکت‌های هندی مجوز بگیرند. در دو سال اخیر، سرمایه‌گذاران چینی حدود ۶ میلیارد دلار در استارتاپ‌های هندی سرمایه‌گذاری کردند. پس از تغییر قوانین سرمایه‌گذاری خارجی هند، حضور سرمایه‌گذاران چینی در استارتاپ‌های هند در چند ماه اخیر کم‌رنگ شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر