بازرسی از اصناف لرستان تشدید شد


بازرسی از اصناف لرستان تشدید شد

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان از تشدید بازرسی و اجرای گشت مشترک جهت تعطیلی واحدهای صنفی استان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بختیار رازانی اظهار داشت: گشت مشترک و تشدید بازرسی با همکاری بازرسان سازمان صمت لرستان، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اماکن نیروی انتظامی، همیاران بسیج خرم‌آباد از واحدهای صنفی این شهرستان جهت اجرای دقیق پرو تکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در بالاترین سطح ممکن صورت گرفت.

وی اضافه کرد: همکاری و همراهی اصناف و بازاریان در بسته نگه داشتن مغازه‌های خود قابل تقدیر است.

سرپرست سازمان صمت استان لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اعمال این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت شهروندان است از آنان درخواست می‌شود. تخلف واحدهای صنفی را به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه محدودیت‌های جدید اعمال شده است که طبق آن گروههای شغلی به چهار گروه تقسیم شده است و طبق این مصوبه تنها گروههای شغلی یک حق فعالیت در مناطق قرمز را دارند.

گروه‌های شغلی یک شامل بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین هستند که به هیچ وجه نباید تعطیل شوند.

استان لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا قرار دارد، تنها شهرستان چگنی وضعیت زرد دارد و مابقی شهرستانها در حالت نارنجی یا قرمز هستند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ابتلای قطعی ۵۳ هزار و ۲۸۹ نفر شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۹۳ نفر جان باخته اند.

بیش از ۵۱ هزار واحد صنفی در لرستان فعال است و سهم خرم آباد از این تعداد ۱۷ هزار واحد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه