ایلان ماسک در فهرست ثروتمندترین افراد جهان از بیل گیتس پیشی گرفت


ایلان ماسک در فهرست ثروتمندترین افراد جهان از بیل گیتس پیشی گرفت

جدیدترین به‌روزرسانی فهرست ثروتمندترین افراد جهان نشان می‌دهد که ایلان ماسک درحال‌حاضر دومین فرد ثروتمند جهان است.

تاکنون فهرست ثروتمندترین انسان‌های جهان بارها تغییر کرده و نام افراد مختلفی در آن دیده شده است. این بار نوبت به مدیرعامل تسلا رسیده است که به مقام دوم فهرست ثروتمندترین انسان‌های دنیا برسد. جدیدترین اطلاعات منتشر‌شده‌ی Bloomberg Billionaires Index در فضای مجازی از پیشی‌گرفتن ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، خبر می‌دهد.

ارزش خالص مدیرعامل شرکت تسلا اکنون پس از افزایش ۱۰۰ میلیارد دلاری در سال جاری، به حدود ۱۲۸ میلیارد دلار رسیده است. درحال‌حاضر، جف بزوس، مدیرعامل آمازون و نفر اول فهرست یادشده، فاصله‌ی زیادی با ایلان ماسک دارد و دارایی خالصش حدود ۱۸۲ میلیارد دلار اعلام شده است. نکته بسیار جالب این است که ماه ژانویه، ماسک در رتبه‌ی سی‌و‌پنجم این فهرست قرار داشت؛ اما حالا تنها یک نفر با اول‌شدن فاصله دارد. این نشان‌دهنده پیشرفت بسیار زیاد کسب‌وکار او است که توانسته جهان را در مدت کوتاهی تسخیر کند.

منابع درآمدزایی ایلان ماسک

درآمد این افراد به‌قدری زیاد است که حتی در ذهن بسیاری نمی‌گنجد. بخش عمده‌ای از صعود ایلان ماسک در فهرست ثروتمندترین افراد جهان‌ به افزایش قیمت سهام تسلا بازمی‌گردد. درحال‌حاضر، این شرکت خودروسازی ۵۰۰ میلیارد دلار از سهم بازار را دارد؛‌ درحالی‌که در ابتدای سال، این میزان تنها کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار بود.

گاردین گزارش داد تسلا با وجود تولید بخشی از خودروهای خودروسازان معتبرتر، از بیشترین سقف سهام بازار در بین سایر شرکت‌های خودروسازی در جهان بهره می‌برد. انتظار می‌رود این شرکت در سال جاری، ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند، درحالی‌که شرکتی مانند تویوتا حدود ۱۰ میلیون خودرو تولید می‌کند. طبق گفته‌ی بلومبرگ، حدود سه‌چهارم دارایی خالص ماسک از سهام تسلا تشکیل شده است.

سرمایه‌گذاری مهم دیگر ماسک اسپیس ایکس (SpaceX) است که آن پروژه نیز اخیرا موفقیت‌های درخورتوجهی کسب کرده است. این موضوع نشان می‌دهد یکی از دلایل موفقیت بسیار زیاد ماسک، هوش او در سرمایه‌گذاری است که باعث شده عموما پروژه‌های موفقی در پیش بگیرد. هفته‌ی گذشته، این شرکت چهار فضانورد را به داخل ناو Crew Dragon خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کرد. این اولین پرواز خدمه‌ی شرکت مذکور به فضا در ماه مه سال جاری است.

ایلان ماسک در فهرست ثروتمندترین افراد جهان از بیل گیتس پیشی گرفت

بیل گیتس با سرمایه‌ی هنگفت خود سال‌ها برفراز شاخص میلیاردرهای دنیا قرار داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۷، جف بزوس از او پیشی گرفت. البته بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که اگر گیتس بخش چشمگیری از ثروت خود را صرف امور خیریه نمی‌کرد، احتمالا اکنون ثروت خالص بیشتری داشت. از کارهای خیریه او می‌توان به «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» اشاره کرد که از سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرد.

در این سال، گیتس و ماسک اختلاف‌نظرهای زیادی داشته‌اند. ماه سپتامبر، ماسک گفت گیتس اطلاعی از کامیون‌های الکتریکی ندارد؛ زیرا بنیان‌گذار مایکروسافت گفته بود کامیون‌های برقی همراه‌با کشتی‌های باری الکتریکی و جت‌های مسافربری «احتمالا هرگز» عملی نخواهد بود. در‌مقابل، زمانی‌که مدیرعامل تسلا خطر ابتلا به بیماری کرونا را کوچک دانست، گیتس به CNBC گفت ایلان ماسک باید از پیش‌بینی‌های بزرگ درباره‌ی مسائل بی‌اطلاعا از آن‌ها اجتناب کند. ناگفته نماند هفته‌ی گذشته، ایلان ماسک با پیشی‌گرفتن از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، در جایگاه سوم فهرست ثروتمندترین افراد جهان ایستاده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها