سامسونگ گلکسی A02s و گلکسی A12 را معرفی کرد


سامسونگ گلکسی A02s و گلکسی A12 را معرفی کرد

سامسونگ گلکسی A12 و A02S را با باتری 5،000 میلی‌آمپرساعتی و دوربین بهبودیافته رونمایی کرد. این گوشی‌ها سال آینده‌ی میلادی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه روانه‌ی بازار خواهند شد.

مدتی است که شایعات زیادی درباره‌ی دو گوشی پایین‌رده‌ی گلکسی A12 و گلکسی A02S منتشر می‌شود و امروز سامسونگ رسما این دو گوشی را به‌عنوان اولین اعضای سری گوشی‌های سری A برای عرضه سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد و به تمامی شایعات خاتمه داد.

Galaxy A12

سامسونگ گلکسی A02s و گلکسی A12 را معرفی کرد

گلکسی A12 جانشین گلکسی A11 شده است که مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) معرفی شده بود. سامسونگ در گلکسی A11 از باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده بود؛ درحالی‌که گلکسی A12 با باتری حجیم‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژر ۱۵ وات‌ساعتی به بازار عرضه خواهد شد.

در گوشی گلکسی A11 ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و حسگر فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و حسگر ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج به‌کار رفته بود؛ ولی درمقابل، گلکسی A12 از ماژول مربعی‌شکل با همان حسگرهای فوق‌عریض و عمق‌سنج استفاده خواهد کرد‌؛ اما دوربین اصلی آن، از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی تغییر خواهد یافت که می‌تواند تصاویر را با جزئیات بیشتری ثبت کند. افزون‌بر‌این، سامسونگ در گلکسی A12 از نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۵ اینچی HD پلاس موسوم به Infinity-V بهره برده که بریدگی قطره‌ای‌شکل برای مخفی‌کردن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در آن تعبیه شده است.

قلب تپنده‌ی A12 پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای با فرکانس ۲٫۳ و ۱٫۸ گیگاهرتزی خواهد بود. متأسفانه سامسونگ جزئیات بیشتری از نوع پردازنده و فرایند ساخت آن در میان نگذاشته است؛ اما طبق شایعات و نوع پیکربندی، به‌نظر می‌رسد که این گوشی از پردازنده‌ی Helio P35 مدیاتک برای تأمین قدرت پردازشی استفاده کرده است. همچنین، غول فناوری کره‌ای مشخص نکرده است که گوشی پایین‌رده و اقتصادی‌اش با کدام نسخه از سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شود.

از دیگر مشخصات گوشی جدید سامسونگ می‌توان به سه یا چهار یا شش گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ یا ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی افزایش‌دادنی تا یک ترابایت ازطریق درگاه microSD اشاره کرد. سامسونگ برای تأمین امنیت این گوشی حسگر اثر‌انگشت را درکنار فریم دستگاه تعبیه کرده و برای آن پلتفرم امنیتی Samsung Knox را نیز در نظر گرفته است.

گلکسی A12 ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) در رنگ‌های سیاه، آبی، سفید و قرمز و با قیمت ۱۷۹ یورو برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی دردسترس خواهد بود. ناگفته نماند علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۲۰ یورو بیشتر نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی را تهیه کنند.

Galaxy A02S

سامسونگ گلکسی A02s و گلکسی A12 را معرفی کرد

سامسونگ گلکسی A02s را به‌عنوان جایگزین گوشی محبوب و موفق A01 معرفی کرده است. نمایشگر ۶٫۵ اینچی HD پلاس به‌همراه ناچ قطره‌ای‌شکل، پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای اسنپدراگون ۴۵۰ با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز، سه گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی افزایش‌دادنی تا یک ترابایت ازطریق درگاه کارت microSD از ویژگی‌های پایین‌رده‌ی جدید سامسونگ محسوب می‌شود.

ناگفته نماند گلکسی A02s درمجموع چهار دوربین تعبیه شده است: دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در داخل ناچ قطره‌ای‌شکل، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و حسگر ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج و حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو. انرژی موردنیاز این گوشی را باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمرساعتی تأمین و مانند دیگر محصول معرفی‌شده از استاندارد شارژ ۱۵ وات‌ساعتی پشتیبانی خواهد کرد. گلکسی A02S فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) در دو رنگ سیاه و سفید و با قیمت ۱۵۰ یورو روانه‌ی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس