PS5 جنجالی؛ از مشکلات تا راه‌ حل‌ها


PS5 جنجالی؛ از مشکلات تا راه‌ حل‌ها

با شروع عرضه‌‌ی PS5 مشکلاتی از جمله خطاهای سیستم، صدای نامطلوب کویل واین، قیمت‌های نجومی دلّال‌ها و ناهماهنگی در توزیع محصول نمایان شدند. با این حال، اکنون حداقل یک راه حل برای خطای بخش «در صف دانلود» کنسول از سمت پلی استیشن صادر شده است.

با شروع عرضه‌‌ی PS5 مشکلاتی از جمله خطاهای سیستم، صدای نامطلوب کویل واین، قیمت‌های نجومی دلّال‌ها و ناهماهنگی در توزیع محصول نمایان شدند. با این حال، اکنون حداقل یک راه حل برای خطای بخش «در صف دانلود» کنسول از سمت پلی استیشن صادر شده است.

چندی پیش بود که کنسول ایکس باکس سری ایکس برای دود کردن‌ از بخش خنک کننده مورد اتهام قرار گرفت و تا روزها به سر تیتر مناسبی برای رسانه‌های گیمینگ تبدیل شد. حال به نظر می‌رسد که نوبت به پلی استیشن 5 رسیده است. کاربران زیادی پس از خرید این محصول، مشکلات و تجربه‌ی خود در رفع آن‌ها را در شبکه‌های مجازی بیان کردند، اما ظاهراً برخی از این مشکلات ریشه‌ای هستند و تا به حال گریبان‌گیر بسیاری از خریداران بوده‌اند.

تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر کرش کردن و فریز شدن کنسول هنگام بازی، به خصوص در اجرای بازی Spider-Man: Miles Morales در فضای مجازی دست به دست شده است که اغلب این افراد با خطای CE-108255-1 نیز مواجه بوده‌اند. با این که برخی از کاربران به راه حل‌های عجیبی از جمله اطمینان حاصل کردن از تطابق زبان کنسول و بازی دست یافته‌اند، اما هنوز راه حل رسمی برای رفع این مشکل از سوی پلی استیشن معرفی نشده است.

مشکل نویزهای سخت افزاری یا به عبارتی کویل واین PS5 نیز از دیگر مواردی است که در فضای مجازی، مخصوصاً در برخی کانال‌های معروف نقد و بررسی یوتیوب به چشم می‌خورد.

با این حال این از دسته از افراد حداقل شانس خرید کنسول را داشته‌اند. بسیاری از علاقه‌مندان به گیم تا به این جا از نحوه‌ی توزیع و فروش کنسول PS5 ناراضی بوده‌اند و با مشکلاتی از قبیل خرید انبوه و احتکار برای گران فروشی کنسول، تعلیق و یا گم شدن درخواست خرید و در موردی شدیدتر و ناراحت کننده، دریافت مرسوله با محصولی دیگر مثل لوازم آشپزخانه و در برخی موارد روبرو شدن با جعبه‌ی خالی آن هم بخاطر دزدی از محتویات جعبه در حین تحویل به مصرف کننده، دست و پنجه نرم می‌کردند. درست است که با وجود چنین لانچ بزرگی در صنعت گیم باید منتظر این پیشامدها هم بود اما انتظار می‌رفت تا سونی و عمده فروشان محصول، بتوانند تشنج بازار را بهتر از این مدیریت کنند.

در این رابطه بخوانید:

- سرقت گسترده پلی استیشن 5 توسط رانندگان آمازون
- گول سودجویان ایرانی را نخورید ؛ خرید پلی استیشن 5 به چه قیمتی ؟!
- دلالان PS5 را با قیمتی نزدیک به 2000 دلار به فروش عرضه می کند

البته در این میان راه حل‌های پیشنهادی برای کاربران وجود دارد. کسانی که از مشکل نویز سیم پیچ یا همان کویل واین خسته شده‌اند می‌توانند کنسول خود را در موارد شدید تعویض کنند. ولی در بسیاری از موارد نیز صدای برآمده از کنسول بسیار کم و قابل تحمل خواهد بود. در مورد دیگر، برای مقابله با دلّال‌ها و جلوگیری از تعلیق سفارش بهتر است از سایت‌های معتبر و برنامه‌های اعلام موجودی محصول در انبارها استفاده شود.

می‌توان گفت حداقل کاری که سونی در طول این مدت برای رفع مشکلات کنسول انجام داده است، انتشار راه حلی برای رفع باگ نرم افزاری در قسمت «در صف دانلود» PS5 بوده است. بدین شکل که آن دسته از کاربران که با این مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند با دانلود و نصب آخرین نسخه از آپدیت نرم افزاری کنسول، این مشکل را برطرف کنند. پس از انجام آپدیت نیاز است تا کنسول در حالت Safe Mode یک‌ بار خاموش و روشن شود، سپس در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی «5. Rebuild Database» موجب رفع این باگ خواهد شد.

با وجود این حجم از مشکلات اما هنوز تعداد کثیری از کاربران مسحور این کنسول زیبا و دوست داشتنی هستند. آیا شما هم حاضر بودید برای تجربه‌ی PS5 چنین معضلاتی را به جان بخرید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان