طرح شهید قاسم سلیمانی تمرکز بر پیشگیری و مراقبت در منزل است


طرح  شهید قاسم سلیمانی  تمرکز بر پیشگیری و مراقبت در منزل است

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اجرای طرح مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بسیج مستضعفان به نام طرح شهید قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح تمرکز بر پیشگیری و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل است.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه در کنار همه فعالیت ها ، اجرای طرح ها و محدودیت ها در کشور و منطقه ؛ طرح "شهید قاسم سلیمانی" در حال اجراست، اظهارداشت: این طرح تکمیل کننده دیگر برنامه ها بوده و به صورت محله و خانواده محور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری ناحیه سپاه و بسیج شاهرود،بسیج جامعه پزشکی و همکاران دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در مراکز بهداشتی و درمانی به طور مشترک اجرا می شود، تصریح کرد: اجرای این طرح از شهرک بهارستان شهرستان شاهرود با بیماریابی فعال آغاز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراقبت، حمایت و نظارت را سه رکن اساسی طرح "شهید قاسم سلیمانی"برشمرد و گفت: آموزش مراقبت در منزل، اطلاع رسانی، بیماریابی، توزیع بسته های معیشتی، تامین بخشی از تجهیزات حفاظتی از دیگر فعالیت های این طرح است.

چمن با بیان اینکه ارجاع بیماران قرنطینه خانگی در صورت نیاز به نقاهتگاه در این طرح پیش بینی شده است، افزود: در صورت نیاز بیمار به خدمات بستری درمانی به بیمارستان اعزام خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با انجام مجموع این فعالیت ها شاهد بهبود اوضاع از لحاظ ابتلا، بستری و فوت شدگان در این شهرستان باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی ۸۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: مجموع مبتلایان از آغاز همه گیری تاکنون در شهرستان های شاهرود و میامی به چهار هزار و ۵۴۲ تن رسیده است.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود جزو مناطق پرخطر از نظر آلودگی به ویروس کرونا در کشور محسوب و در بین فهرست شهرستان های بحرانی کشور قرار دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۲ هزار و ۸۰۱ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ تن رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی