استاندار کرمان: محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان به رسمیت شناخته شود


استاندار کرمان: محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان به رسمیت شناخته شود

کرمان – ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به لزوم اهمیت شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: محوریت شرکت های دانش بنیان باید به رسمیت شناخته شود و همه مدیران امورات این شرکت ها را تسهیل کنند.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز سه شنبه در بازدید از مرکز نوآوری و شتاب دهی (تگ) ضمن اشاره به وضعیت خاص کشور گفت: امیدوارم وضعیت امروز کشور شما را ناامید نکند چرا که بسیاری از مشکلات شما ناشی از شرایط خاص است وگرنه دولت در کارهای علمی و فناوری انقلاب عظیمی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه کرمان جزو اولین استان های موثر در پیشرفت کشور است ولی از بسیاری استان های دیگر با وسعت و ظرفیت های کم عقبتر هستیم تاکید کرد: اگر سرمایه گذاران و افراد منتظرند که دولت کار هایشان را انجام دهد که اینگونه نخواهد شد، ذهن تسهیلگر باید پیگیر دنبال کارها باشد ضمن اینکه همه مدیران موظفند خود را با برنامه ها و رویکرد های استانداری هماهنگ کنند.

استاندار کرمان ضمن تاکید بر توسعه شرکت های دانش بنیان افزود: هر صنعتی که پیوستِ شرکت دانش بنیان نداشته باشد، از همان روز کلنگ زنی محکوم به شکست است و هر صنعتی که خودش را زیر پرچم این شرکت ها قرار ندهد پیشرفتی نخواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه ما نیازمند انقلاب در نظام اداری هستیم، تصریح کرد: اگر برخی مدیران در تسریع کارها کمکی نمیکنند و گاها ناخواسته سنگ جلوی انجام کارها می اندازند دلیلش این است که درک درستی از پیشرفت علم در دنیا ندارند.

زینی وند در ادامه گفت: من فضا را برای کار شما شرکت های دانش نیان باز می کنم، اگر مدیری با تنبلی کار شما را متوقف کرد، آن مدیر کنار می‌رود نه اینکه کار شما متوقف شود و شما این کار را در عمل خواهید دید.

وی مدیران را مقصران پایین بودن رتبه فضای کسب و کار دانست و گفت: مدیران باید با تمام قوا هرچه اختیار دارند با محوریت شرکت های دانش بنیان به کار گرفته و اگر چیزی در اختیارشان نیست، با پیگیری از تهران مشکل را حل کنند و مدیران بدانند که توان مدیریتی استان از میانگین کشور بالا تر است، بنابراین تنبلی را کنار بگذارند.

استاندار کرمان همچنین ابراز داشت: اعتقاد شخصی من بر این است که هر فرد برای انجام کاری که در نظر دارد بهتر است از یک شرکت دانش بنیان مشاوره گرفته و پیوست طرح باشد و مدیران نیز در این راه همکاری کنند.

۸۰ درصد نخبگان کرمانی از کرمان می روند

رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز در حاشیه این بازدید گفت: ۸۰ درصد نخبگان کرمان از این استان می روند و اینان در برخی کارهای نو از جمله اسنپ، تپسی، پایه گزاران دی جی کالا سهیم اند .

مهدی طبیب زاده فضای کسب و کار را در استان نامناسب اعلام کرد و افزود: بانک، بیمه و مالیات بزرگ ترین مشکلات ما هستند، اتاق با همه امکانات کم در خدمت شرکت های دانش بینان هست و امید داریم که روزهای خوشی در انتظار ما در کرمان باشد.

مدیر پارک علم و فناوری کرمان گفت: مجموعه پردیس ماهان جزو فرصت ها و پتانسیل های کرمان است و نگاه ما در توسعه علم دانش بنیان در دولت تدبیر و امید به بخش خصوصی است که تعداد شرکت های دانش بنیان در طی این مدت به چهار هزار و 500 شرکت رسید.

مسعود ترک زاده افزود: طی هفت سال گذشته ۱۲ مرکز رشد را با کمک دانشگاه ها راه اندازی نموده و از فضاهای خالی و ظرفیت های دانشگاه استفاده کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...