همراهی 98 درصدی مردم خراسان جنوبی با محدودیت‌های ترافیکی 


همراهی 98 درصدی مردم خراسان جنوبی با محدودیت‌های ترافیکی 

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در طرح اجرایی محدودیت‌های ترافیکی، 98 درصد مردم استان با پلیس و ستاد استانی کرونا همراهی کردند.

سردار ناصر فرشید روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی کرونا، کارکنان پلیس در نقاط از پیش تعیین شده مستقر شدند که خوشبختانه ۹۸ درصد مردم فهیم خراسان جنوبی با پلیس و ستاد استانی کرونا همراهی داشته‌اند.

وی افزود: در ترددهای شبانه و ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب به طور نسبی ۹۰ درصد شهروندان همکاری لازم را داشته‌اند و کاهش محسوس در ترددهای درون شهری را داشته‌ایم که نشان از اهمیت شهروندان به مبحث سلامت و قانون پذیری است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی با همراهی کاربران جاده‌ای شاهد کاهش ۴۰ درصدی تردد در جاده‌ها بوده‌ایم که این همراهی خداقوت و خسته نباشید به دستگاه‌های اجرایی و خداقوت به جهادگران عرصه سلامت بوده است.

وی گفت: برخی از افراد هم از محدودیت‌های در نظر گرفته شده از مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا تخطی کرده‌اند که این افراد در شهرها به میزان ۲ میلیون ریال و در جاده ها به مبلغ ۱۰ میلیون ریال و پنج میلیون ریال اعمال قانون شدند.

سردار فرشید تصریح کرد: دوربین‌های هوشمند پلیس به افرادی که ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی داشته‌اند ابتدا پیامک ارسال می‌کنند و سپس این افراد به صورت هوشمند توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد.

وی افزود: ار ابتدای شروع طرح محدودیت‌ها از ورود بیش از سه هزار و ۴۰۰ خودرو به داخل شهرها ممانعت شده است و ۱۷ هزار راننده تذکر شفاهی دریافت کردند همچنین ۶۱۹ راننده به صورت پیامکی تذکر گرفتند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی به شهروندان توصیه کرد به مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی کرونا توجه کنند تا شاهد کمتر شدن گرفتاری‌های ناشی از ویروس منحوس کرونا باشیم.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از صبح شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

براساس یکی از محدودیت‌های این طرح برای شهرهای قرمز و نارنجی خروج خودروها با پلاک بومی و ورود خودروها با پلاک غیربومی به این مناطق ممنوع است.

همچنین در شهرستان‌های قرمز (خیلی پرخطر) از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح هرگونه تردد خودروها در داخل شهر، ممنوع است به جز کسانی که شرایط خاص دارند.

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تاکنون در خیز سوم بیماری همچنان صعودی است.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از ۲ ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است