پول به تنهایی شغل ایجاد نمی‌کند


پول به تنهایی شغل ایجاد نمی‌کند

استاندار کرمان با انتقاد از برخی تفکرات درباره اشتغال عنوان کرد: متاسفانه ما فکر می‌کنیم که پول شغل ایجاد می‌کند این درست نیست بلکه پول بخش کوچکی از اشتغال است و برای ایجاد شغل باید یک زنجیره کامل از تولید تا بازار تعریف شود تا شغل پایدار در روستاها داشته باشیم.

دکتر "علی زینی‌وند" صبح امروز چهارم آذرماه در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان گفت: از این به بعد مدیران در کارگروه‌های آمایش سرزمین و زیربنایی حتما شخصا حضور داشته باشند و متاسفانه شاهدیم برای یک موضوع مدیر در هر جلسه نمایندگانی متفاوت می‌فرستد که باید مدیران، کارشناس متخصص آن حوزه را به عنوان جاشنین برای حضور در کارگروه‌ها بفرستند و باید مدنظر داشت که در کارگروه‌های سرزمین آمایش و زیربنایی برای ۲۰ سال آینده استان ریل گذاری می‌شود که مدیران نباید با بی‌اعتنایی از کنار این موارد بگذرند.

وی طرح منظومه‌های روستایی را یک طرح خوب دانست و در ادامه در بحث توسعه روستایی بیان کرد: در این دولت پول‌های زیادی به این حوزه گسیل شد و ضعف‌های بنیادی داریم که در استان‌ها می‌توان برای رفع آنها تدبیری اندیشید.

استاندار کرمان با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی که در دولت‌های مختلف به جامعه تزریق شده، اظهار کرد: جزو کشورهایی هستیم که بیشترین حجم پول ارزان در قالب‌های مختلف برای اشتغال تزریق کردیم اما شغلی هم ایجاد نشده است که اگر درست هدایت می‌شد ما اکنون مشکلاتمان در حوزه اشتغال به این حد نبود.

وی تاکید کرد: در حوزه مشاغل روستایی باید با محوریت مشاغل خرد بر مبنای توانمندسازی مردم روستاها و با تعریف زنجیره کامل اشتغال دیده شود لذا در طرح‌های تعریفی باید از اکنون بازار چند سال آینده آن را مشخص کنید.

زینی‌وند با انتقاد از برخی تفکرات درباره اشتغال عنوان کرد: متاسفانه ما فکر می‌کنیم که پول شغل ایجاد می‌کند این درست نیست بلکه پول بخش کوچکی از اشتغال است و برای ایجاد شغل باید یک زنجیره کامل از تولید تا بازار تعریف شود تا شغل پایدار در روستاها داشته باشیم.

وی با تاکید برآنکه در طرح‌های منظومه‌های روستایی باید بازار فروش، توانمندسازی و ایجاد شغل خانگی محور قرار گیرد، تصریح کرد: تخلیه روستاها، کشور را با بحران روبرو کرده است لذا فرمانداران در این زمینه به جد ورود پیدا کنند و طرح منظومه‌های روستایی جزی اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

استاندار کرمان بیان کرد: در جذب اسناد خزانه‌ای دستگاه‌های که به موقع اسناد خزانه‌ای خود را جذب نمی‌کنند با مدیران آنها تسامح نکنید ضمن آنکه نباید بودجه برگشت بخورد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر