مدیران مقصر اصلی در رتبه پایین استان در فضای کسب و کار هستند


مدیران مقصر اصلی در رتبه پایین استان در فضای کسب و کار هستند

استاندار کرمان گفت: رتبه فضای کسب و کار استان اصلا قابل باور نیست و معتقدم مدیران مقصر اصلی در رتبه پایین استان در فضای کسب و کار هستند.

دکتر "علی زینی‌وند" عصر امروز چهارم آذرماه در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری و شتابدهی (تگ) گفت: کشور در وضعیت خاصی قرار دارد و ان شاءلله وضعیت رو به بهبودی می‌رود.

وی بیان کرد: این دولت از روز اول کارهای نوآورانه و مهارت‌های علمی و فناوری در دستور کار قرار داد اما در دور دوم دولت دکتر روحانی، دولت مدیریت بحران بوده است.

استاندار کرمان عنوان کرد: استان کرمان باید به لحاظ موقعیت جغرافیایی شرکت‌های دانش بنیان بیشتر و فعال‌تری می‌داشت لذا کرمان از استان‌های هم وزن و هم‌سابقه خود عقب است و متاسفانه رتبه فضای کسب و کار استان غیر قابل باور است و وضعیت اصلا خوبی ندارد. معتقدم که مدیران مقصر اصلی در رتبه پایین استان کرمان در حوزه کسب و کار هستند.

وی با تاکید برآنکه نباید منتظر این بود که دولت همه راه‌ها را باز کند و این تفکر درست نیست و این یک عقب گرد است، تصریح کرد: سیستم اداری ما یک سیستم پر پیچ خم و غیر شفاف است و در درون این سیستم اداری باید مدیران شجاع و تسهیل‌گر باشند تا بتوانیم مشکلات استان را رفع کنیم.

زینی‌وند اظهار کرد: با توجه به اینکه رویکردهای بنده بر مبنای نیازهای استان و کشور است لذا همه مدیران باید با این رویکردها خود را هماهنگ کنند.

وی با بیان این مطلب که محوریت ما شرکت‌های دانش بنیان است، اظهار کرد: پرچم‌دار و قلب توسعه استان کرمان شرکت‌های دانش بنیان هستند و اگر صنایع، معادن، کشاورزی و ... استان در جهت شرکت‌های دانش بنیان قرار نگیرند در آینده نزدیک از رده خارج می‌شوند.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه ما نیاز به انقلاب اداری در نظام اداری داریم، عنوان کرد: قوانین را به شدت سامان خواهیم داد و باید همه به استاندار کمک کنید تا این قوانین مزاحم را شناسایی کنیم و بنده راه را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و نوآوران باز خواهم کرد و مطمئن باشید که مدیران سنگ انداز در مسیر توسعه استان را برکنار خواهم کرد و جلوی توقف کارها را می‌گیریم.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان بدون شتاب دهنده‌ها و بدون فن‌بازار مناسب کاری از پیش نمی‌برند و اعلام می‌کنم که هر طرحی در هر بخشی باید پیوست شرکت دانش بنیان داشته باشد.

زینی‌وند تاکید کرد: بنده به دنبال شو و تبلیغ نیستم زیرا هیچ قصدی برای کاندیداتوری ندارم و مردانه کار می‌کنم و در روز آخر کارم با انگیزه‌تر از روز اول کارخواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه ساختار مدیریتی این استان از میانگین کشور بالاتر است منتهی تنبلی نکنید، بیان کرد: مدیران در راستای بهبود فضای کسب و کار بیشتر کار کنند و اگر موانعی وجود دارد آن مشکل را در تهران حل کنید و اگر مدیری کم کاری کند و باعث از دست رفتن حتی یک شغل شود، به شدت با مدیر خاطی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، "مهدی طبیب‌زاده" رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: کرمانی‌ها به نوعی در کارهای نوآوری در کشور دخیل هستند.

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار استان کرمان مساعد نیست، اظهار کرد: بیمه، دارایی و ... بمب‌های کسب و کارهای استان هستند.

"مسعود ترک‌زاده"رییس پارک و علم و فناوری استان کرمان نیز گفت: پارک علم و فناوری استان یکی از ضلع‌های مثلث توسعه استان خواهد بود و توسعه کارآفرینی استان فقط از طریق بخش خصوصی محقق می‌شود لذا باید به این بخش توجه کرد.

وی با بیان اینکه توزیع متوازن قدرت و پیشرفت از طریق گسترش شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود، افزود: ۱۲ مرکز رشد با مشارکت دانشگاه‌های استان راه‌اندازی کردیم و از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها با این اقدام توانستیم استفاده کنیم.

رییس پارک و علم و فناوری استان کرمان با بیان اینکه ۳۱ میلیارد ریال سرمایه وصول شده در صندوق پژوهش فناوری استان سپرده شده است، اضافه کرد: حدود ۱۱ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۷ تا کنون از حوزه کسب و کار حمایت شده است.

"محبی" رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ۱۲۵ مرکز آموزشی است، گفت: توان و پتانسیل خوبی در توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان داریم که باید از آنها استفاده کنیم.

وی ریشه‌های توسعه استان را در گسترش شرکت‌های دانش بنیان دانست و بیان کرد: استعدادهای توانمندی در سطح استان هستند که اگر از آنها حمایت کنیم می‌توانیم توسعه استان را رقم بزنیم.

به گزارش ایسنا، مرکز نوآوری و شتابدهی تگ به منظور ترویج فرهنگ نوآوری و ایجاد و توسعه‌ی زیست بوم کارآفرینی شکل گرفته است. همچنین این مرکز با تمرکز بر ایده‌های خلاق و ارائه خدمات شتاب دهی به کسب و کارهای نوپا، از تیم‌های استارتاپی در زمینه‌های مختلف با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان و تبدیل آنها به یک بنگاه اقتصادی حمایت می‌کند.

برپایه این گزارش، مرکز نوآوری و شتابدهی تگ با هدف شناسایی و توانمندسازی متخصصین، دانشجویان، افراد خلاق، نوآور و کارآفرین، کمک به تسریع تبدیل ایده‌های آنها به محصول، فراهم آوردن زمینه‌های تجاری‌سازی دستاوردهای آنها، ارتقای نقش نوآوران و کارآفرینان در توسعه و اعتلای کشور از طریق خلق دانش و کسب و کار فناورانه و نوآورانه و در نهایت ایجاد شغل برای جوانان و کاهش بیکاری در جامعه که خود پیامدهای مثبت اجتماعی را به همراه خواهد داشت، تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان به مدت حدود سه ساعت در نشست با صاحبان ایده و شرکت‌های دانش بنیان از دغدغه‌ها و مشکلات و ظرفیت‌های آنها در راستای توسعه استان آگاه شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟