خسارت زنندگان به بیت‌المال منتظر برخورد قاطع دستگاه قضا باشند


خسارت زنندگان به بیت‌المال منتظر برخورد قاطع دستگاه قضا باشند

زنجان – ایرنا – رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: به مدیرانی که بخواهند از مسوولیت خود سوء استفاده و به بیت المال خسارت وارد کنند، هشدار می‌دهیم منتظر برخورد قاطع دستگاه قضایی باشند.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه شنبه در جلسه شورای قضایی استان با اشاره به گزارش مدیرکل بازرسی زنجان در خصوص میزان خسارت وارد شده به بیت‌المال با تَرک فعل از سوی مدیران دستگاه ها افزود: این میزان از ورود خسارت به بیت‌المال از سوی مدیران مورد قبول و پذیرش نیست، اگر مسوولی به وظیفه قانونی خود عمل نکند، باید پاسخگو باشد در غیر این صورت مشمول مجازات های قانونی خواهد شد.
وی تاکید کرد: برخورد با فساد از اولویت های دستگاه قضایی در دوره تحول است و ارتکاب جرم فساد در میان مسوولان حتی یک مورد هم به کشور خیانت بوده چراکه مسوولیت ها، امانت است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه ساختمان قدیمی پزشکی قانونی در گذشته مشکلاتی برای مجموعه و مراجعان به وجود آورده بود، اظهارداشت: پزشکی قانونی نقش مهم و اثرگذاری در اجرای عدالت آنهم با اظهار نظرهای فنی، عادلانه و دقیق که زمینه کشف حقیقت و اتخاذ تصمیم های مقامات قضایی را فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای دادرسی الکترونیکی و اجتناب از اعزام زندانیان به محاکم برای دادرسی به جز در موارد ضروری مورد توجه اداره زندان ها و محاکم استان قرار گیرد و امروز استفاده از ظرفیت‌ها و فناوری‌های نوین در دادرسی الکترونیکی یک ضرورت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند