شناور آموزشی خلیج فارس به ناوگان دریایی ارتش ملحق می شود


شناور آموزشی خلیج فارس به ناوگان دریایی ارتش ملحق می شود

رشت - ایرنا- فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقر العلوم (ع) رشت با اشاره به توانمندی های نیروی دریایی ارتش در حوزه های مختلف گفت: اکنون در حال ساخت واحدهای شناور آموزشی هستیم که در همین راستا،ناو آموزشی خلیج فارس در حال نهایی شدن است.

امیر دریا دار دوم مهدی شعبانزاده روز سه شنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت با گرامیداشت هفتم آذر به عنوان روز نیروی دریایی اظهار داشت: واحدهای شناور آموزشی در آینده نزدیک به نیروی دریایی الحاق می شوند که ناو آموزشی خلیج فارس در حال نهایی شدن است و بزودی برای انجام آزمایش به آب انداخته می شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش‌های این مرکز نیز بر اساس نیازسنجی انجام می‌ شود، افزود: تجهیزات و شناورهایی که در اختیار نیروی دریایی برای رزم در دریا مورد استفاده قرار می‌گیرد حاصل نتایج پژوهش‌های جوانان این مرز و بوم است.
وی خاطرنشان کرد : آموزش ها با توجه به تهدیدات شناسایی شده در دریاها و بر اساس نیاز سنجی ها و پژوهش ها انجام می شود.
وی تصریح کرد: ما قبل از انقلاب در حوزه تجهیزات و شناورها به طور کامل وابسته بودیم اما بعد از انقلاب و با وجود تحریم ها اکنون در نقطه ای هستیم که در حوزه های مختلف اعم از سطحی ها ، زیر سطحی ها ، پهبادها و در جنگ های الکترونیک هیچ وابستگی نداریم .

وی پهبادها را چشم بینا و دست بلند فرماندهان خواند و گفت: در این حوزه توانمندی های بسیاری کسب کرده ایم؛ ضمن آنکه در حوزه زیر سطحی ها که تجهیزات راهبردی هستند و هم به توانمندی های خیلی خوبی رسیده ایم .
امیر دریادار دوم شعبانزاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیروی دریایی ارتش به واسطه این توانمندی ها و با نیروی انسانی متعهد و تجهیزات ساخت داخل که در دریاها به منصه ظهور رسیده به خودکفایی رسیده است.

وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر شاهد الحاق شناورهای پیشرفته سپاه به پهنه اقیانوس‌ها بودیم و توانستیم با همدلی هم امنیت را در خلیج فارس ، دریای عمان و شمال اقیانوس هند و منطقه بوجود آوریم و امنیت توسط کشورهای منطقه و ایران اسلامی در حال انجام است و نیازی به حضور بیگانگان نداریم.

امیر دریادار دوم شعبانزاده گفت: نیروی دریایی راهبردی به لطف الهی و با فرمان مقام معظم رهبری در سواحل مکران حضور یافت که دستاوردهای بسیاری را به همراه آورد که امنیت دریایی ، و گسترش ارتباطات اقتصادی در سایه تامین امنیت نیروهای مسلح را می توان از ثمرات آن نام برد.

از زمان اعزام نیروی دریایی ارتش هیچ گونه ربایشی برای شناورهای مان اتفاق نیفتاده است

وی با اشاره به رشادت ها و دلاور مردی های نیروی دریایی ارتش در مقاطع مختلف از تاریخ کشور گفت:از زمان اعزام ناوگروه ها به دریاهای آزاد و اقیانوس ها با رشادت ها ، مراقبت ها با تامین امنیت شناورها ی کشورمان هیچ گونه ربایشی اتفاق نیفتاده است.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) گفت: هفتادمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال گشت‌زنی و تامین امنیت خطوط مواصلاتی، کشتیرانی و نفتکش‌ها در آبهای خلیج فارس و شمال اقیانوس هند است.

امیر دریادار دوم شعبان‌زاده افزود:برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام ناوگروه هفتاد و یکم در حال انجام است، این ناو گروه رزمی اطلاعاتی تا مدار ۱۰ درجه رهگیری انجام می‌دهد .
وی اظهار داشت: به واسطه حضور در سواحل مکران توانستیم امنیت دریایی را در منطقه افزایش دهیم، امنیت دریایی منطقه مذکور برای حضور سرمایه گذران در حوزه راه‌ها و اقتصاد بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب مرهون مولفه‌های بسیار زیادی بود که نیروهای مسلح و جانفشانی آنها از دفاع مقدس شروع شد و دستاوردهای فراوانی به رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری داشت، و با حضور جوانان متعهد و مقتضی ادامه دارد.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به لطف الهی در دفاع مقدس ماموریت‌های سازمانی و ذاتی خود را به نحو احسن انجام داد، گفت: در دفاع مقدس بعد از اینکه رژیم بعث؛ هجوم سراسری را از زمین، دریا، هوا با حمایت استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرد، نیروی دریایی هم به همراه سایر نیروهای مسلح به فرماندهی کل قوا لبیک گفتند و به صحنه آمد.
امیر دریادار دوم شعبان زاده تصریح کرد: عملیات درخشان مروارید یک روز نبوده بلکه سلسله عملیات‌ متنوع بوده که در انتها به هفتم آذر ماه سال ۱۳۵۹ منتهی شد و تنها پس از ۶۷ روز از آغاز جنگ تحمیلی، نیروی دریایی رژیم بعث منهدم شد و دو سکوی البکر و الامیه عراق از بین رفت.

وی افزود: تلاش های نیروی دریایی موجب شد تا واردات و صادرات کالاها در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن به نحو احسن انجام شود، در طول جنگ ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفتکش از مبدا تا مقصد و بالعکس اسکورت شدند و در این مدت کمترین آسیب و اصابت را داشتیم.
وی نیروی انسانی متعهد را نخستین مولفه در نیروی راهبردی دریایی ارتش دانست و گفت: هدف ما پرورش و تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و با اخلاق است که در آموزش‌ها تربیت، تزکیه و پرورش از لحاظ اعتقادی و اخلاقی در صدر قرار دارد. آموزش‌های تخصصی متناسب با تهدیدات و بر اساس نیازسنجی برنامه ریزی می‌شود.

اجرای ۳۲ برنامه در هفته نیروی دریایی

وی مردمیاری را از افتخارات نیروی دریایی ارتش عنوان و اضافه کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش یک ماموریتی دارد که در کنار مردم و با مردم است، همواره آماده است تا در اولین حوادث به یاری مردم بشتابد.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) ادامه داد: تاکنون هفت مرحله در قالب طرح مواسات و کمک‌های مومنانه اقلام غذایی بین نیازمندان توزیع شده است و هشتمین مرحله نیز روز جمعه، هفت آذر انجام می‌گیرد.
امیر دریادار دوم شعبان زاده همچنین با اشاره به اجرای ۳۲ برنامه در هفته نیروی دریایی؛ تجدید میثاق با شهدا، دیدار و گفتگو با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان، اهدای خون ، برگزاری سخنرانی‌ها، اجرای مسابقات کتابخوانی، برگزاری محفل مجازی انس با قرآن، برگزاری مسابقه پویش‌ها، ویزیت رایگان در مرکز درمانی حضرت ولیعصر(عج)، فراخوان مقاله نویسی با موضوع هفت آذر را از جمله ویژه ‌برنامه‌های گرامیداشت هفته نیروی دریایی عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نماینده مجلس: در زمینه تعمیم سهام عدالت با بی عدالتی مواجه هستیم / قیمت خرید مسکن و اجا...