سالن وزارت کشور تهران


سالن وزارت کشور تهران ، در واقع قسمتی از ساختمان اصلی وزارت کشور است که در سال 1357 ساختن آن شروع شد . اوایل سال 1350 بود که طرح ریزی اولیه این ساختمان آغاز شد و در آخر بعد از انقلاب اسلامی تمامی بخشهای آن افتتاح شد . ساخت سالن وزارت کشور نیز در همان […]

سالن وزارت کشور تهران ، در واقع قسمتی از ساختمان اصلی وزارت کشور است که در سال ۱۳۵۷ ساختن آن شروع شد . اوایل سال ۱۳۵۰ بود که طرح ریزی اولیه این ساختمان آغاز شد و در آخر بعد از انقلاب اسلامی تمامی بخشهای آن افتتاح شد . ساخت سالن وزارت کشور نیز در همان زمان صورت پذیرفت. البته در اوایل دوره کاری سالن وزارت کشور، فعالیت آن تنها محدود به برگزاری همایش و جلسات مهم دولتی بود و افراد عادی اجازه ورود به آن را نداشتند. اما از دهه ۸۰ به تدریج کنسرت‌ها و برنامه‌های دیگری نیز اجازه‌ی حضور در این تالار را پیدا کردند.

سالن وزارت کشور تهران

با وجود گذشت سالیان بسیار، هنوز سالنی تخصصی برای موسیقی و کنسرت ساخته نشده و شاید بتوان سالن وزارت کشور را نزدیک‌ترین سالن به استانداردهای سالن موسیقی نامید. بسیاری از بزرگان موسیقی اصیل ایرانی و پاپ همچون استاد محمدرضا شجریان، محمد اصفهانی، محسن یگانه، فرزاد فرزین و خوانندگان و گروه‌های خارجی این تالار را برای برگزاری کنسرت‌های خود انتخاب کرده‌اند.
معماری این تالار به شکلی بوده که در هر کجای سالن نشسته باشید، به خوبی سن نمایش را مشاهده می‌کنید. سالن به شکل دو طبقه ساخته شده و در مجموع نزدیک به ۳۰۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد. طبقه همکف، ۱۸۶۴ صندلی و بالکن سالن وزارت کشور نیز ۱۱۳۶ صندلی دارد. البته گاهاً تا ۵۰۰۰ نفر نیز به شکل نشسته و ایستاده در سالن حضور داشته‌اند. ۳۴ صندلی از بین ظرفیت این سالن با کمتر سالن دیگری قابل مقایسه است و به همین دلیل اکثر خوانندگان به دنبال آن هستند که اجرایی در این تالار برگزار کنند.

سالن وزارت کشور تهران

بسته به ماه‌های مختلف سال، اجراهای مناسبتی و غیرمناسبتی روی صحنه می‌روند. برای مثال شلوغ‌ترین ایام برای برگزاری کنسرت، عید نوروز و سه ماهه‌ی تابستان است. در این ماه‌ها به دلیل تعطیلات و آزاد بودن وقت بیشتر مردم، کنسرت‌ها و نمایش‌ها رونق بیشتری دارد.
دیگر زمان پررونق برای سالن وزارت کشور، ایام مناسبتی سال است. با توجه به اینکه مالکیت تالار به وزارت‌خانه تعلق دارد، بسیاری از همایش‌های رسمی و دولتی در این مکان انجام می‌شود. البته حضور در این مراسمات نیازمند دعوت‌نامه رسمی دولتی‌ست مگر آن که بازدید و حضور در مراسم برای عموم از قبل آزاد اعلام شود.

سالن وزارت کشور تهران

سالن وزارت کشور مجموعه‌ای جذاب و دیدنی در دل وزارت‌خانه است. تالاری بزرگ و منحصر به فرد که همچنان بعد از گذشت ۴۰ سال، مانندی ندارد. تجهیزات به روز و با کیفیت مجموعه وزارت کشور باعث شده که کنسرت‌های برگزار شده در این تالار، برای تیم برگزاری و البته شنوندگان “خاص” باشد. تجربه حضور در سالن وزارت کشور، چیزی نیست که بتوانید به این راحتی از یاد ببرید.
تجهیزات صوتی مدرن، پرده نمایش، ویدئو پروژکتور و سیستم نورپردازی هوشمند تالار، به گونه‌ای عمل می‌کنند، که تا حد امکان شبی به یاد ماندنی برای شما رقم بخورد. دست تیم‌های برگزاری کنسرت برای هر نوع اجرایی از کلاسیک گرفته تا سنتی و پاپ و راک، باز است. سن بزرگ و مجهز مجموعه وزارت کشور به هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم کمک شایانی می‌کند. بسیاری از خوانندگان مطرح کشورمان به دنبال برگزاری کنسرت در این تالار هستند. اگر خواننده مورد علاقه شما در این تالار کنسرت دارد و توان و وقت رفتن به آن را دارید، از دستش ندهید. سالن وزارت کشور در حال حاضر از بهترین سالن‌های برگزاری کنسرت‌های موسیقی و نمایشی‌ست که هر شنونده و بیننده‌ای را راضی از سالن خارج می‌کند.

سالن وزارت کشور تهران

نحوه دسترسی به سالن وزارت کشور

آدرس: تهران، میدان فاطمی، خیابان شهید گمنام، پلاک ۲۹، درب اصلی سالن وزارت کشور
سالن وزارت کشور در منطقه ۶ تهران قرار دارد. قرارگیری سالن در کنار معبر اصلی می‌تواند شما را برای رسیدن به تالار دچار دردسر کند. همچنین به دلیل نبود پارکینگ برای بازدیدکنندگان، خیلی نمی‌توان به بردن خودروی شخصی فکر کرد. اما راه‌ها و گزینه‌های دیگری هم پیش روی شماست. ایستگاه متروی میدان جهار در نزدیکی سالن وزارت کشور قرار دارد. به طوری که با کمتر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به تالار برسانید. ایستگاه اتوبوس BRT قدس نیز در همان دور اطراف میدان جهاد است. ایستگاه در خط ۷ اتوبوس قرار دارد که با خط‌های ۱ تهرانپارس و ۲ آزادی ایستگاه مشترک دارد. تاکسی‌های درون شهری که منتهی به میدان ولیعصر باشند نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با پیاده شدن در میدان ولیعصر و ادامه مسیر به سمت خیابان فلسطین شمالی و جویبار، به درب اصلی سالن وزارت کشور می‌رسید. تاکسی‌های اینترنتی نیز می‌توانند بدون مشکل و دردسر، شمار را از هر جای تهران به درب ورودی تالار ببرند. همه این گزینه‌های ذکر شده، جایگزین خوبی برای استفاده از خودروی شخصی‌ست.
برای ورود به تالار باید بلیت یا دعوت‌نامه در دست داشته باشید. ورودی کنسرت‌ها معمولا بلیت‌هایی هستند که به شکل اینترنتی یا حضوری خریداری شده‌اند. با در دست داشتن این بلیت‌ها و یک مدرک شناسایی معتبر می‌توانید بدون مشکل وارد تالار شوید. در مراسم رسمی دولتی نیز حتما باید دعوت‌نامه مراسم مربوطه به دست شما رسیده باشد. در همایش‌ها و مراسمی که امکان حضور عموم مردم نیست، تنها راه وارد شدن، دعوت‌نامه است. هزینه‌های ورودی تنها برای بلیت کنسرت یا استفاده از بوفه و خرید اغذیه خواهد بود. برای هیچ منظور دیگری از شما هزینه‌ای دریافت نخواهد شد. هزینه بلیت کنسرت نیز بسته به خواننده و میزان معروف بودن آهنگ‌ها متغیر است.

سالن وزارت کشور تهران
ساخت سالن وزارت کشور از سال ۱۳۵۰ آغاز شده و در سال ۱۳۵۷ خاتمه یافت.
گنجایش سالن، ۳۰۰۰ صندلی (VIP، همکف و بالکن) ذکر شده ولی تا ۵۰۰۰ نفر هم امکان افزایش جمعیت وجود دارد.
با توجه به امکانات مجموعه وزارت کشور، این تالار را می‌توان در نبود سالن تخصصی موسیقی و کنسرت، از بهترین محل‌های برگزاری کنسرت نامید.
از امکانات رفاهی مجموعه می‌توان به بوفه مواد غذایی، سرویس بهداشتی و سالن VIP اشاره کرد.
به غیر از سالن اصلی برای برگزاری کنسرت و همایش، یک سالن دیگر برای کنفرانس و جلسه در این محل وجود دارد.
نبود فضای نمایشگاهی، سالن کارگاهی و پارکینگ از عیب‌های عمده سالن وزارت کشور است.
در نبود سالن‌های تخصصی موسیقی و مناسب برای برگزاری کنسرت‌های بزرگ، سالن وزارت کشور را می‌توان از بهترین و بزرگ‌ترین سالن‌های متناسب با برگزاری کنسرت نامید.
امنیت سالن وزارت کشور بسیار بالا بوده و به غیر از حضور منظم تیم‌های حافظ امنیت سالن در زمان برگزاری همایش و کنسرت، سیستم‌های هوشمند دیگری نیز کمک آن‌ها خواهند بود.

سالن وزارت کشور تهران

در پایان، هنگام خرید بلیت کنسرت حواس خود را بر انتخاب صندلی بگذارید. اگرچه تمامی سن را می‌توانید از هر جای سالن مشاهده کنید اما گاهی صندلی‌هایی را با دید بهتر و راحت‌تر می‌توانید بیابید. نقشه‌های ۳۶۰ درجه از سالن یا دیدن نمای درونی سالن از جهات مختلف می‌تواند به شما در انتخاب بهترین صندلی‌ها کمک کند. طبیعتا صندلی‌های طبقه همکف گران‌تر از دیگر صندلی‌های سالن است اما لزوما بهترین نیستند. تمرکز خود را بر انتخاب بهترین بگذارید، نه صرفاً گران‌ترین!! همچنین پس از خرید بلیت، حتما یک ساعت قبل از شروع کنسرت در محل تالار باشید و با توجه به اعلانات وارد سالن شوید، در جای خود بنشینید و از دیدن کنسرت و شنیدن موسیقی مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد