ورود و خروج خودروها در خراسان جنوبی 23 درصد کاهش یافت


ورود و خروج خودروها در خراسان جنوبی 23 درصد کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ورود و خروج خودروها در شهرهای مختلف این استان از اولین روز اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد (اول آذر) تاکنون 23 درصد کاهش داشته است.

حمید سهرابی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای آذر ماه امسال همزمان با آغاز اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد مسافران به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در این استان بیش از ۲۵۶ هزار مورد تردد ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت وسایل نقلیه سنگین ۴۳ درصد ترددها در جاده‌های استان را به خود اختصاص دادند که این سهم نسبت به مدت مشابه قبل ۱۶ درصد بیشتر بوده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این مدت آمار ورود خودروهای سبک به بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی با ۴۰ درصد کاهش همراه بوده و خروج خودروهای سبک از این شهر نیز ۳۳ درصد کاهش داشته که در مجموع ورودی و خروجی‌های خودروهای سبک به مرکز استان ۳۷ درصد کاهش یافته است.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از صبح شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

براساس یکی از محدودیت‌های این طرح برای شهرهای قرمز و نارنجی خروج خودروها با پلاک بومی و ورود خودروها با پلاک غیربومی به این مناطق ممنوع است.

همچنین در شهرستان‌های قرمز (خیلی پرخطر) از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح هرگونه تردد خودروها در داخل شهر، ممنوع است به جز کسانی که شرایط خاص دارند.

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تاکنون در خیز سوم بیماری همچنان صعودی است.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از ۲ ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که فقط به سه رنگ قرمز (خیلی پرخطر)، نارنجی (پرخطر) و زرد (متوسط خطر) است، هفت شهرستان خراسان جنوبی شامل بیرجند، قاینات، نهبندان، سرایان، بشرویه، فردوس و طبس در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر هستند و چهار شهرستان خوسف، زیرکوه، درمیان و سربیشه وضعیت نارنجی یا پرخطر دارند که بر این اساس محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم