طرح جنگل‌کاری در 100 هکتار از اراضی شهرستان بهار آغاز شد


طرح جنگل‌کاری در 100 هکتار از اراضی شهرستان بهار آغاز شد

همدان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار گفت: طرح کاشت درخت و جنگل‌کاری در 100 هکتار از ارضی روستای آق بلاغ منطقه «لتگاه» با اعتباری افزون بر 260 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان بهار آغاز شد.

مهدی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برهمین اساس چاله کنی و کود پاشی اجرای این طرح در محدوده موردنظر انجام شده و اینک در حال کشت و غرس نهال در منطقه لتگاه شهرستان بهار هستیم.

وی بیان کرد: درختانی از گونه‌های کم آب بر و سازگار با محیط نظیر داغداغان، سنجد، زرشک، سماق، زالزالک، اُرس، انار، نسترن و بنه در این منطقه کشت می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار اظهار داشت: با اجرای طرح روزانه و به مدت یک ماه زمینه اشتغال بکار ۱۰ نفر فراهم شده است.

محمدی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از وقوع سیل، حفظ خاک حاصلخیز و جلوگیری از ایجاد گرد و خاک در منطقه و همچنین تولید علوفه، ترسیب کربن و تولید اکسیژن برای محیط زیست انسانی است.

وی گفت: در اجرای این طرح و برای کاشت درختان علاوه بر استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه از روش و شیوه‌های نوین علمی و دانش بومی استفاده شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بهار با اشاره به روش کاشت مدرن این نهال ها، خاطرنشان کرد: بعد از کاشت نهال سامانه آبگیر برای نهال ایجاد و آب موردنیاز اراضی نیز از باران و برف تامین می شود.

محمدی توضیح داد: برای جلوگیری از تبخیر آب، اطراف سامانه آبگیر با کاه و کلش پوشانده شده است.

شهرستان بهار در مجموع دارای ۶۵ هزار هکتار اراضی ملی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج