کاهش نسبی بیماران ورودی به بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی در پی اعمال محدودیت‌ها


کاهش نسبی بیماران ورودی به بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی در پی اعمال محدودیت‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تاثیر محدودیت‌های اخیر در روند شیوع کرونا در استان، گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های دو هفته ‌گذشته در آذربایجان شرقی و به ویژه  شهرهای بزرگ، خوشبختانه شاهد کاهش نسبی بیماران ورودی به بیمارستان‌ها هستیم و تقریبا تعداد بیماران 10درصد کاهش یافته است.

دکتر محمدحسین صومی روز سه شنبه چهارم آذر، در مراسم افتتاح طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان تبریز (هر خانه یک پایگاه سلامت) ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهید سپهبد قاسم سلیمانی، در خصوص این طرح گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همان «مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شیوه محلی و خانواده محور» است.

وی ادامه داد: استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فرمانده سپاه عاشورا، شهردار تبریز و مدیرعامل جعیت هلال احمر استان اعضای بخش استانی این طرح بوده و همچنین فرماندار تبریز، فرمانده سپاه تبریز، رئیس شبکه بهداشت نیز به همراه شهردار و مدیر عامل هلال احمر استان بعنوان دو عضو ارشد، اعضای بخش شهرستانی را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مجریان اصلی این طرح شبکه‌ی بهداشت و بسیجیان عزیز هستند که به صورت شبکه‌ مویرگی پایدار فعالیت خواهند کرد و قطعا در کنار این عزیزان، از توانایی‌های هلال احمر، شهرداری و سایر نهادهایی که توان کمک کردن داشته باشند، استفاده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز تاکید کرد: نکته‌ی حائز اهمیت این است که بتوانیم از طریق طرح شهید قاسم سلیمانی افراد را به موقع شناسایی کنیم و افراد مبتلا در منزل بمانند و در صورت نیاز فرد، از طریق بسیج بسته‌های کمکی معیشتی توزیع خواهد شد.

وی از انجام تست رپید (سریع) از مقابل درب منازل افراد از هفته آینده خبر داد و گفت: با انجام این تست در عرض ۲۰ دقیقه منفی با مثبت بودن ابتلای فرد مشخص شده و اگر نیاز باشد در داخل منزل تحت مراقبت قرار گرفته و در صورت لزوم برای حضور در مراکز بهداشت و یا انتقال به بیمارستان، از طریق همین مجموعه اقدام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، صومی گفت: همچنین، برای اولین بار در طول سه، چهار هفته گذشته، شب گذشته ۳۴ تخت خالی در بیمارستان امام رضا(ع) وجود داشت و فردی هم در انتظار بستری شدن، نبود.

وی در خاتمه سخنانش تاکید کرد: با ورود مردمی‌ترین نهاد یعنی بسیج به طرح شهید سلیمانی، در هر خانه یک سفیر سلامت خواهیم داشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز نیز طی سخنانی در این مراسم از حضور بسیجیان در این طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قدردانی کرد و گفت: نیروهای بسیجی که همواره در تمامی عرصه‌ها یار و یاور مردم هستند، این بار در میدان مبارزه با ویروس کرونا حاضر شده‌اند.

دکتر احمد مردی ادامه داد: روز گذشته ستاد شهرستانی طرح شهید سلیمانی نیز در تبریز تشکیل یافت و در قالب این طرح، ۶۳۰ تیم مراقبت و ۶۳۰ تیم نظارت تشکیل خواهد شد؛ همچنین ۸۵ مرکز سلامت شهرستان تبریز و ۲۶ مرکز سلامت روستایی به پایگاه‌های مقاومت بسیج متصل خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری کلانشهر تبریز و شهرداری‌های مناطق ۱۰ گانه تبریز زحمات بسیاری کشیده‌اند و پشتیبانی این طرح نیز برعهده‌ی شهرداری خواهد بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم، با اعلام حجت الاسلام و المسلمین سرایی نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، طرح شهید قاسم سلیمانی در شهرستان تبریز رسما افتتاح شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)