هدف طرح شهیدسلیمانی بیماریابی و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر است


هدف طرح شهیدسلیمانی بیماریابی و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر است

قصرشیرین- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی سریع بیماران مبتلا به کووید 19، قرنطینه هوشمند، تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه با همکاری بسیج انجام می شود.

دکتر شهرام روشنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح کنترل بیماری کرونا از طریق مشارکت همگانی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیروهای بسیج و داوطلبین مردمی با نگاه خانواده محور و هر خانه یک پایگاه سلامت در سرپل ذهاب آغاز شد.

وی اظهار داشت: قطع انتقال ویروس کرونا به میزان ۸۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه، کاهش بیماران بستری به میزان ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه، کاهش مرگ و میر به میزان ۱۰ درصد در یک ماه و ۳۰ درصد در سه ماه و پوشش گروه های نیازمند به میزان ۵۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه از اهداف اختصاصی اجرای طرح شهید سلیمانی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب، ارایه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی سریع افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و کسانی که در معرض خطر هستند، اجرای قرنطینه خانگی و غیرخانگی و مراقبت از گروه های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی برای کاهش بار بیماران سرپایی بیمارستان ها و ارتقای کیفیت مراقبت های بستری در خارج از بیمارستان را پنج سیاست مهم این طرح عنوان کرد.

روشنی گفت: تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون، انجام نمونه گیری گسترده، هدفمند و هوشمند از مردم که بااستفاده از آزمایش سریع ۳۰ دقیقه ای و به صورت انبوه و حتی برای اطرافیان بیمار صورت می گیرد، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند نیز از دیگر راهبردهای انجام این طرح است.

او افزود: آموزش اطلاع رسانی و فرهنگسازی و حمایت از گروه های آسیب پذیر مانند سالمندان و زنان باردار، تعیین و اعلام هدفمند و هوشمند محدودیت ها و تقویت درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری راهبردهای در نظر گرفته شده برای طرح شهید سلیمانی است.

روشنی اظهارداشت: تیم حمایتی نظارتی و مراقبتی با همکاری بسیج به شناسایی بیماران حمایت و مراقبت از آنها و نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی خواهند پرداخت.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟