تولدهای تقویمی برای نوزاد مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند


تولدهای تقویمی برای نوزاد مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند

همدان- ایرنا- فوق تخصص نوزادان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تولدهای تقویمی و پیش از موعد برای تولد نوزاد در تاریخ رُند، مشکلات و نارسایی‌های دستگاه تنفسی برای نوزاد را به همراه دارد.

دکتر بهناز بصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولدهای تقومی چندسالی است که به علت فرهنگ های غلط رایج شده نه تنها هیچ مبنای علمی ندارد بلکه اگر جنین را قبل از اتمام ۳۹ هفتگی بدون دلیل خارج کنیم، عوارض جدی برای او به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: تولد نوزاد در بین ۳۹ تا ۴۰ هفتگی بارداری را می توان طبیعی ترین زمان زایمان دانست و ۲ تا سه روز مانده به زمان طبیعی زایمان تغییرات فیزیولوژیک در بدن نوزاد رخ می دهد.

فوق تخصص نوزادان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان توضیح داد: در دوران بارداری ریه جنین مملو از آب بوده و عملکرد تنفسی ندارد اما سه روز مانده به زمان زایمان این مایع جذب بدن شده و اکسیژن جایگزین آن می شود.

دکتر بصیری ادامه داد: در زایمان پیش از موعد چون ریه‌های جنین همچنان پر از آب است در صورت تولد عملکرد تنفسی دچار مشکل شده و احتمال می رود روند طبیعی نداشته باشد و نوزاد دچار زجر تنفسی می‌شود.

وی بیان کرد: دستکاری در تاریخ تولد نوزاد و تنفس‌های نامناسب و نامنظم موجب بستری نوزدان در بخش مراقبت های ویژه شده بنابراین زایمان پیش از موعد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

فوق تخصص نوزادان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: به تاخیر انداختن زایمان نیز تبعات منفی به همراه دارد چرا که دفع مدفوع در شکم مادر و پیش از تولد موجب خس خس نوزاد هنگام تنفس می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!