قبرهای سیاه در انتظار کسانی که بخت سفیدشان را با کرونا پیوند زدند


قبرهای سیاه در انتظار کسانی که بخت سفیدشان را با کرونا پیوند زدند

تهران- ایرنا- گوش شنوایی نیست، هر چه مسوولان از خطر برگزاری مجالس و دورهمی‌های خانوادگی می‌گویند باز هم هستند کسانی که در روزهای کرونایی، بخت سفید خود را با گودال های سیاه قبرهای پر از آهک گره می‌زنند و مجلس شادی خود را به سوگواری خود و عزیزانشان تبدیل می‌کنند.

با وجود شرایط قرمز کرونایی استان تهران و تعطیلی بسیاری از مشاغل و ممنوعیت برپایی هر نوع مجالس و مراسم، باز هم هستند کسانی که بی‌توجه به هشدارهای مسوولان، در دورهمی‌های پنهانی، زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند بی آنکه بدانند وقتی که عروس، اجازه جاری شدن خطبه عقد را از بزرگترهای خود می‌گیرد، ممکن است چند روز بعد، همین بزرگترها با ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست بدهند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، تمامی تالارهای پذیرایی تعطیل شده و هیچ مراسمی به صورت رسمی برگزار نمی‌شود ولی آمارهای ثبت احوال شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران نشان می‌دهد که طی ماه‌های اخیر، صدها مورد ازدواج در این مناطق ثبت شده و اگر تنها نیمی از این ثبت ازدواج‌ها به برپایی مجالس پنهانی منجر شده باشد، به یقین لیستی از میهمانان این مجالس در جمع مبتلایان و یا فوت شدگان کرونایی قرار دارد.

با وجود اعلام تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های آرایش، بسیاری از این واحدها به طور مخفیانه به فعالیت مشغول بوده و عروس‌ها را برای شرکت در مجالس آماده می‌کنند و با وجود تلاش اتحادیه‌های صنفی و مسوولان نظارتی، تاکنون توفیقی برای تعطیلی آن‌ها به دست نیامده و صفحات اینستاگرامی آرایشگاه‌ها هر روز تصاویر و فیلم‌هایی از حضور نوعروسان در این سالن‌ها به اشتراک می‌گذارند.

قبرهای سیاه در انتظار کسانی که بخت سفیدشان را با کرونا پیوند زدند


عروس و داماد پاکدشتی که قرار بود زندگی مشترک خود را آغاز کنند، تنها چند روز پس از برپایی مجلس عروسی، به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و به جای زندگی مشترک، دو قبر سفید مملو از آهک، منزل ابدی آنان شد.

با وجود تعطیلی تالارها، باغ‌های شخصی این روزها میزبان بزم‌های کرونایی نوعروسان هستند و تعطیلی چندباره برخی از این باغ‌ها نیز نتوانست جلوی برپایی آن را بگیرد.

اگر سری به گل فروشی‌ها در شهرستان‌های جنوب‌شرق بزنید، کم نیستند ماشین‌هایی که آماده تزئین برای مجالس عروسی هستند و هنوز هم واحدهای اجاره ادوات صوتی، وسایل خود را برای خوانندگان این گونه مجالس اجاره می‌دهند تا نشان دهد با وجود قرمز بودن شرایط و ممنوعیت برپایی هر گونه مراسم بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا، مراسم شادی هنوز هم برپا می‌شود.

۳۰ تالار در ورامین تعطیل است

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین می‌گوید که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ، ۳۰ تالار پذیرایی در شهرستان ورامین تعطیل و هیچ مجلسی در این اماکن برگزار نشده است.

سیدعباس میری می‌گوید: تالارها مجوز دارند و بر اساس قانون فعالیت می‌کنند ولی باغ‌های شخصی که درب ورودی خود را بسته و کسی را به داخل راه‌ نمی‌دهند به هیچ قانونی پایبند نبوده و به راحتی ازمجالس عروسی میزبانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش‌های مسوولان، ناظران و بازرسان تنها با همراهی مردم و عدم برپایی چنین مجالسی به نتیجه می‌رسد و تا خود مردم نخواهند، اتفاقی در حوزه مقابله با کرونا نمی‌افتد.

تشدید نظارت بر فعالیت اصناف

فرماندار ورامین از تشدید نظارت بر فعالیت اصناف مختلف خبر داد و افزود: از اول آذر و با اجرای طرح جدید محدودیت‌های کرونایی، نظارت‌ها نیز بر فعالیت اصناف تشدید شده و قطعا با مواردی که خلاف دستورالعمل‌های بهداشتی باشد،برخورد قانونی می‌شود.

حسین کاغذلو اظهار کرد: رکن اصلی اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، همراهی مردم است و تا این همراهی وجود نداشته باشد، محدودیت‌های اعمال شده به نتیجه مطلوب منجر نمی‌شود.

وی گفت: فرد خواب را می‌توان بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده را نمی‎‌توان بیدار کرد، هنوز هم افرادی وجود دارند که کرونا را باور نکرده و اعتقادی به وجود این بیماری ندارند از این رو هم خود و هم دیگران را در خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سوم آذرماه اعلام کرد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

لاری با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۶۶ هزار و ۸۲۱ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۵ هزار و ۲۵۵ نفر رسید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون ۶۱۰ هزار و ۴۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، و هم اکنون ۵ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !