ساخت و نصب فلوترهای مغناطیسی در سرخون و گشوی جنوبی


ساخت و نصب فلوترهای مغناطیسی در سرخون و گشوی جنوبی

15 عدد فلوتر (لول گیج) مغناطیسی با تلاش کارشناسان ابزار دقیق اداره تعمیرات منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی از مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ساخته و روی چاه‌ها نصب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اسلام آرانپور، سرپرست منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی در این باره گفت: این تجهیز برای اندازه‌گیری سیال مخزن مواد ضدخوردگی کاربرد دارد که با توجه به فرسودگی و تغییرات فرآیندی، طرح تعویض آنها در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

وی درباره اهمیت این تجهیز در فرآیند تولید گاز افزود: یکی از متغیرهای ضروری که در صنایع فرآیندی و کنترل مواد شیمایی برای جلوگیری از سر ریز شدن سیالات فرآیندی مورد استفاده قرار می‌گیرد اندازه‌گیری سطح سیال است که به‌وسیله لول گیج‌های مغناطیسی انجام می‌شود. بر این اساس به دلیل تغییر چگالی سیال مخازن گازی سرخون و گشوی جنوبی، لول گیج‌های موجود دیگر قابلیت اندازه‌گیری سطح سیال را نداشت و به همین دلیل طرح تعویض آنها در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه تأمین این تجهیز به دلیل تغییرات قیمتی در سطح بازار توجیه اقتصادی نداشت، ساخت این تعداد لول گیچ مغناطیسی در دستور کار واحد ابزار دقیق اداره تعمیرات منطقه قرار گرفت.

آرانپور با اشاره به اینکه ساخت این تجهیز ۲۵۰ میلیون ریال سود و صرفه اقتصادی به دنبال داشته است، گفت: هم‌اکنون لول گیج‌های ساخته شده روی مخازن مواد ۶ حلقه از چاه‌ها در میدان گازی سرخون و گشوی جنوبی نصب شده و به‌خوبی در حال کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس