کاربری اراضی دانشگاه آزاد اسلامی آستارا تغییر می‌یابد


کاربری اراضی دانشگاه آزاد اسلامی آستارا تغییر می‌یابد

آستارا - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آستارا گفت: 26 هکتار از اراضی این واحد علمی قابلیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های گردشگری را دارد و تغییر کاربری آن زمین‌ها را از وضعیت آموزشی به گردشگری پیگیری می‌کنیم.

اورنگ استقامت روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۲۶ هکتار از اراضی دانشگاه آزاد اسلامی آستارا که خارج از محدوده دانشگاه است، بیش از چهار هزار متر مربع سالن ورزشی و فضای مسقف موجود است و امکان ساخت مراکز اقامتی نظیر هتل و راه اندازی ورزش های آبی، شهر بازی و کمپینگ های ورزشی در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: مالکیت آن اراضی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی آستارا خواهد ماند اما در صورت موافقت مراجع بالادست با تغییر کاربری آن، طرح ها و برنامه های پیشنهادی سرمایه گذاران و کارآفرینان فعال بخش خصوصی بررسی و در صورت تصویب، در آن زمین ها اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آستارا در خصوص وضعیت تحصیل دانشجویان در دوران شیوع کرونا گفت: فضای مجازی هرگز جای حضور در کلاس را نمی گیرد و از این نظر بهره وری تحصیلی کاهش یافته و برخی دروس عملی دچار ضعف شده است.

استقامت بیان کرد: البته با استمرار آموزش در فضای مجازی و تمرین و ممارست استادان و دانشجویان برای تبادل نظر و تدریس و تحصیل در آن بستر، آموزش مجازی نهادینه شده و وضعیت تحصیل نسبت به ترم قبل، بسیار بهتر و جاافتاده تر شده است.

او از افزایش حدود ۱۰۰ نفر به تعداد دانشجویان ورودی این واحد علمی در سال تحصیلی جاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: برای چگونگی آئین گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، منتظر دستورالعمل هستیم تا با لحاظ شرایط کرونایی، این مناسبت را گرامی بداریم.

شیوع ویروس کرونا در همه کشورها تغییراتی در سبک زندگی و آموزش ایجاد کرده و تحصیل در مدارس و دانشگاه ها در بستر فضای مجازی صورت می گیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در سال ۶۶ تاسیس شده و حدود سه هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آن مشغول تحصیل علم هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی