مبارزه محله محور با کرونا از محلات شهر بیرجند آغاز شد


مبارزه محله محور با کرونا از محلات شهر بیرجند آغاز شد

بیرجند - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: طرح محله محور مبارزه با کرونا با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» با هدف کنترل ویروس کرونا در در 10 محله شهر بیرجند شروع شد و به‌تدریج در سایر نقاط پرخطر استان اجرا می‌شود.

مهدی هنری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این طرح فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج استان به عنوان فرمانده عملیات در محلات انتخاب شده‌اند چرا که شناخت و بومی بودن فرماندهان باعث تسریع در اجرا خواهد شد.

وی افزود: طرح محله محور مبارزه با کرونا جامع و کامل است که در صورت اجرای موفق طی یک تا ۲ ماه آینده شاهد کنترل و کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خواهیم بود.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: قرارگاه طرح شهید سلیمانی به فرماندهی استانداری خراسان جنوبی در استان تشکیل و دبیرخانه آن در بسیج جامعه پزشکی راه‌اندازی شده و فرماندهی عملیات این طرح برعهده مجموعه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و بسیج سازندگی استان است.

وی عنوان کرد: این طرح با تشکیل کمیته‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی در استان آغاز شده که تیم‌هایی متشکل از پزشک، پرستاران، کارشناسان بهداشت و نیروی‌های جهادی در هر محله به صورت مجزا تشکیل می‌شود تا امور مربوط به مراقبت و درمان، آموزش پیشگیری از کرونا، تسریع در بیماریابی، نظارت بر اصناف، قرنطینه خانگی و مسائل اقتصادی افراد کرونا مثبت و آسیب دیده از کرونا را تحت حمایت، نظارت و کنترل دقیق قرار دهند.

هنری یکی از ویژگی‌های مهم طرح محله محور شهید سلیمانی را «قرنطینه معکوس» ذکر کرد و گفت: افراد در معرض خطر شامل سالمندان، بیماران خاص و زنان باردار در این طرح تحت مراقبت و کنترل قرار می‌گیرند و با تامین خواسته‌های آنان از ورود این افراد به محیط‌های آسیب‌زا و آلوده جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در صورت امکان مواد غذایی بیماران قرنطینه‌ای نیز در این طرح تهیه می‌شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشند، همچنین در صورت نیاز مکان‌ها خاصی برای افراد کرونا مثبتی که شرایط را برای رعایت قرنطینه خانگی در منازل خود ندارند، نیز فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در این طرح در راستای شناسایی سریع بیماران کرونایی غربالگری به صورت خانه به خانه نیز انجام خواهد شد و آموزش جهادگران و بسیجیان در شناسایی افراد دارای علائم مشکوک کرونایی، طریقه راهنمایی، چگونگی رهگیری و همچنین ارائه خدمات حین و پس از بیماری توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا