نخست وزیر یمن: تمام اهداف ما در کشورهای متجاوز مشروع است


نخست وزیر یمن: تمام اهداف ما در کشورهای متجاوز مشروع است

تهران - ایرنا - نخست وزیر یمن با اشاره به حمله موفقیت آمیز موشکی به پالایشگاه آرامکو در بندر جده تاکید کرد که همه اهداف ما در کشورهای ائتلاف متجاوز مشروع و قانونی است .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا عبدالعزیز بن حبتور در گفت وگو با شبکه المسیره با تبریک این موفقیت به وزارت دفاع و نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که هر کس صلح می خواهد باید جلوی تجاوز و محاصره را بگیرد .

وی گفت که ادامه محاصره بدون پاسخ نخواهد بود.

یگان موشکی ارتش یمن بامداد دیروز (دوشنبه) موفق شد با استفاده از موشک قدس ۲ پایانه توزیع نفت شرکت نفتی آرامکو عربستان را در بندر جده هدف قرار دهد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد که موشک دقیقاً به محلی که از پیش تعیین شده بود اصابت کرد و خودروهای آتش نشانی و آمبولانس‌ها بلافاصله به طرف محل اصابت رفت و آمد کردند.

وی تصریح کرد که این حمله در پاسخ به تداوم تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده نیروهای مسلح مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق خاک عربستان انجام شد.

او با تاکید بر اینکه عملیات نیروهای مسلح یمن ادامه خواهد یافت به شهروندان و شرکت‌های خارجی که در عربستان فعالیت دارند توصیه کرد که از تاسیسات حیاتی این کشور دور شوند.

مقامات عربستان سعودی پس از چند ساعت سکوت دوشنبه شب حمله جنبش انصارالله یمن به ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در شمال جده را تایید کردند.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) به نقل از یک مقام در وزارت انرژی عربستان اعلام کرد که ساعت سه و ۵۰ دقیقه بامداد روز دوشنبه، مخزن سوختی در ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در شمال جده در پی یک حمله موشکی آتش گرفت.

وی افزود: نیروهای امداد و آتش نشانی، آتش را خاموش کردند و این حمله هیج تلفات جانی در پی نداشته است.

همچنین ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی نیز با تایید این حمله آن را محکوم کرد و مدعی شد که این حمله، شاهرگ انرژی جهان را هدف قرار داده است.

پیشتر نیز یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهریور سال ۹۸ در عملیاتی با عنوان «توازن بازدارندگی دوم» پالایشگاههای "بقیق" و "خریص" وابسته به شرکت نفتی آرامکو عربستان را با ۱۰ پهپاد خود هدف قرار دادند که در پی آن ظرف مدت کوتاهی تولید نفت این کشور به نصف رسید.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

براثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی