سامانه بارشی جدید در راه فارس است


سامانه بارشی جدید در راه فارس است

شیراز- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به این استان از اواخر پنجشنبه (ششم آذرماه 99) شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

فرید اسماعیل‌زاده، سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی فعال تا اواخر یکشنبه ( نهم آذرماه) ادامه خواهد داشت و باعث ناپایداری‌هایی به شکل بارش باران و تگرگ، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.
وی ادامه داد: در روز پنجشنبه (ششم آذرماه) در نواحی شمال غربی استان و در روز جمعه ( هفتم آذرماه) در تمام به ویژه شمال استان شاهد بارش خواهیم بود.
او اظهار داشت: روز شنبه نیز بارش‌ها در کل استان به ویژه برخی نقاط نیمه جنوبی و شمال غربی ادامه خواهد داشت و فعالیت سامانه در روز یکشنبه به اتمام خواهد رسید.
اسماعیل‌زاده بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها مخاطراتی مانند بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب در مناطق مستعد استان، آب گرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها را در پی داشته باشد.
رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارت‌های احتمالی افزود: همچنین به شهروندان توصیه می‌شود که از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حضور در ارتفاعات خودداری کرده و با توجه به لغزندگی جاده‌ها با احتیاط رانندگی کنند.

اسماعیل‌زاده گفت: میانگین بارش باران در سال زراعی جاری تاکنون در استان فارس به ۲۱ و ۹ دهم میلیمتر رسید که نشانگر افزایش بیش از ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال پیش است.
وی ادامه داد: میزان بارش در این استان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۰ و یک دهم میلیمتر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022