رتبه ششم فروش تعداد کتاب در طرح پائیزه به گیلان رسید


رتبه ششم فروش تعداد کتاب در طرح پائیزه به گیلان رسید

رشت – ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: اجرای طرح کشوری پائیزه کتاب موجب شد تا گیلان بر اساس میزان تعداد کتاب های فروخته شده رتبه ششم و بر اساس میزان فروش، رتبه هشتم کشور را از آن خود نماید.

فیروز فاضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۸ کتاب فروشی در استان مجری طرح پائیزه کتاب بودند که گیلان با فروش هفت میلیارد و ۹۱۰میلیون و ۲۳۷هزار ریال رتبه یادشده را در کشور کسب کرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار کتاب در کتاب فروشی های مجری طرح پائیزه بفروش رفته است، افزود: فصلانه کتاب طرحی است در راستای حمایت از کتاب‌فروشان به عنوان پاتوق فرهنگی و اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌ها که با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب به اجرا درآمد.
فاضلی، طرح های حمایتی از جمله طرح پائیزه کتاب را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی توصیف و بیان کرد: جامعه ای پیشرفت می کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.
فاضلی با بیان اینکه در تاریخ تفکر همواره راهگشا بوده افزود: برگزاری طرح های حمایتی از کتاب به این دلیل که موجب تثبیت و ارتقاء تفکر در زندگی انسان ها می شود را حائز اهمیت دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر ادامه طرح های حمایتی کتاب گفت: جامعه و نسل جوان به اجرای اینگونه طرح ها نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه گذاری و اجرای آن ها بسیار ارزشمند است.
طرح حمایتی پائیزه کتاب از بیست و چهارم آبانماه همزمان با روز ملی کتاب و کتابخوانی و همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد و در یکم آذرماه پایان یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق