تاثیر کرم برای رفع چروک صورت


تاثیر کرم برای رفع چروک صورت

با افزایش سن و کاهش کلاژن پوست، چین و چروک‌هایی روی صورت ظاهر می‌شوند. انواع مختلف کرم برای رفع چروک صورت وجود دارد. برای انتخاب کرم مناسب، لازم است با مواد ضد چروک و کلاژن‌ساز آشنا شوید.

چروک داشتن هیچ ایرادی ندارد. چند چروک کوچک روی صورت می‌تواند دوست داشتنی باشد و به صورت‌تان شخصیت دهد. اما بر کسی پوشیده نیست که خیلی از ما ترجیح می‌دهیم چروک نداشته باشیم و اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌رسد، استفاده از کرم برای رفع چروک صورت است.

چرا پوست دچار چین وچروک می‌شود؟

لازم است قبل از توضیح درباره‌ی انواع کرم برای رفع چروک صورت‌، علت ایجاد چین و چروک را بشناسیم.

پوست همه‌ی افراد بالاخره پیر می‌شود. به همین دلیل است که پوست کودکی خردسال با پوست فردی نود ساله بسیار فرق می‌کند.

هر چه سن بیش‌تر می‌شود پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد. زیرا با گذشت زمان، تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد. این روند ممکن است توسط عوامل مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی و برخی از عادات سبک زندگی تشدید شود.

هر چه سن بیشتر می‌شود‌، پوست هم نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود. وقتی پوست دیگر مثل گذشته ضخامت و رطوبت ندارد، بیشتر مستعد ایجاد چین و چروک است.

از چه سنی باید مصرف کرم برای رفع چروک صورت را شروع کنیم؟

پیش‌تر گفتیم پوست همه‌ی افراد بالاخره پیر می‌شود اما این روند در افراد مختلف کمی متفاوت است. میزان مصرف آب، رژیم غذایی و میزان تغذیه‌ از منابع طبیعی، میزان ورزش به طور منظم، استعمال دخانیات، استرس، کیفیت خواب و مصرف الکل، تنها چند عامل از عوامل بسیاری است که سرعت پیر شدن افراد را تعیین می‌کند.

به طور کلی تا 20 ‌سالگی، میزان کلاژنی که در بدن تولید می‌شود از میزانی که تجزیه می‌شود بیش‌تر است. با رسیدن به سن 20 سالگی، این تعادل تغییر می‌کند و میزان تولید شده از میزان تجزیه شده‌ی کلاژن کم‌تر می‌شود. بنابراین بسته به کیفیت پوست‌، از 24 تا 28 سالگی معمولاً سنی است که باید برنامه‌ی مراقبت از پوست و ضد پیری را شروع کنید.

تاثیر کرم برای رفع چروک صورت

چطور کرم خوب برای رفع چروک صورت‌ پیدا کنیم؟

سرامیدها و پپتیدها و آمینواسیدها... محصولات ضد پیری و ضد چروک گاهی اوقات بیشتر از محصولات مراقبت از پوست شبیه آزمایش‌های علمی هستند!

با وجود انواع مختلف کرم برای رفع چروک صورت، سخت است بدانید از کجا باید شروع کنید. اما انتخاب کرم مناسب نباید استرس‌آور باشد. در ادامه چند ماده معرفی می‌کنیم که باعث شادابی و جوانی پوست می‌شوند. در خرید کرم برای رفع چروک صورت دنبال این مواد باشید:

ویتامین آ / رتینول

ویتامین آ به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست، معمولاً به صورت رتینول، موجود است. هر کرم ضد چروک دستورالعمل‌های خاص خود را دارد اما به طور کلی توصیه می‌شود ابتدا هفته‌ای یک‌بار از رتینول استفاده کنید. هفته‌ی بعد دوبار محصول حاوی رتینول را مصرف کنید و بعد از آن هر روز با توجه به واکنش پوست‌تان عمل کنید.

البته قدرت زیاد رتینول ممکن است حساسیت پوست را افزایش دهد. پس انتخاب محصول مناسب با ویتامین آ و رتینول متناسب با نوع پوست برای جلوگیری از ناراحتی و سایر عوارض جانبی ضروری است.

نیاسینامید

نیاسینامید در محصولات مراقبت از پوست نقش به سزایی دارد. زیرا می‌تواند سنتز کلاژن را تحریک کند. البته این ویتامین چندکاره است و دانشمندان لوازم آرایشی تاکنون فقط به قطره‌‌ای از دریای خواص آن پرداخته‌اند.

البته باید توجه داشته باشید که نیاسینامید و ویتامین سی می‌توانند با یکدیگر تداخل داشته و اثرات سوئی ایجاد کنند. هنوز هم می‌توانید از هر دو ماده استفاده کنید. اما باید زمان‌بندی لازم را رعایت کنید.

تاثیر کرم برای رفع چروک صورت

ویتامین ث

کمبود ویتامین ث تاثیر زیادی بر بدن به ویژه پوست دارد. یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های ساختاری پوست، کلاژن، به منبع پایدار این ویتامین متکی است. وقتی کمبود ویتامین ث دارید، کلاژن پوست شروع به تجزیه می‌کند و قادر به تجدید خود نیست.

وقتی ویتامین ث به صورت موضعی روی پوست قرار می‌گیرد، اثرات ضد پیری بسیاری دارد. از جمله تحریک کلاژن و الاستین پوست، کاهش شدت لکه‌های پیری، روشن شدن رنگ پوست و افزایش مقاومت آن در برابر عوامل استرس‌زا.

کوآنزیم Q10

این کوآنزیم برای ترمیم آسیب‌ها و حفظ سلامت ما تولید می‌شود. این ماده در تمام سلول‌های بدن انسان وجود دارد. گذشت سال‌ها و افزایش سن و عوامل استرس‌زا باعث می‌شود بدن ما کوآنزیم Q10 کم‌تری تولید کند. اینجاست که کرم برای رفع چروک صورت به کار می‌آید و یک آنتی اکسیدان قوی می‌تواند با ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، چین و چروک‌های پوست را کاهش دهد و خطوط ریز پوست را بهبود بخشد.

پپتیدها

پپتیدها رشته‌هایی از اسید آمینه‌ها هستند که در هر سلول انسانی یافت می‌شوند و نقش پیام‌رسان‌ها را در بدن بازی می‌کنند. نقش پپتیدها در کرم برای رفع چروک صورت، تقویت تولید کلاژن است. کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و به کاهش خطوط صورت کمک می‌کند. برای افزایش اثربخشی، پپتیدها اغلب با مس ترکیب می‌شوند و یک محصول نهایی قدرتمند ایجاد می‌کنند.

تاثیر کرم برای رفع چروک صورت

اسیدهای هیدروکسی

اسیدهای هیدروکسی اسیدهای آلی هستند که در منابع طبیعی مانند میوه و شیر یافت می‌شوند. این اسیدها در مراقبت از پوست برای لایه‌برداری و تحریک تولید سلول‌های جدید استفاده می‌شوند و به دو شکل وجود دارند: اسیدهای آلفا هیدروکسی و اسیدهای بتا هیدروکسی.

آلفاهیدروکسی‌ها محلول در آب‌اند و به شل شدن و ریزش سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند در کاهش خطوط سطحی و زبری و ناهمواری پوست موثر باشند. به طور کلی مناسب پوست‌های خشک و آسیب‌دیده‌اند.

بتاهیدروکسی‌ها محلول در چربی‌اند و با بخش عمیق‌تری از پوست سروکار دارند. بتاهیدروکسی‌ها در مقابله با پوست‌های متراکم و آکنه‌ای عالی عمل می‌کنند.

عصاره‌ی چای سبز

عصاره‌ی چای سبز به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان است و از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این عصاره، ماده‌ای ملایم است که دارای خواض ضد باکتریایی و ضد التهابی عالی است. عصاره‌ی چای سبز باعث خشکی و تحریک پوست نمی‌شود. بنابراین برای افرادی که دچار حساسیت‌هایی مانند آکنه هستند، سودمند است. این ماده در کرم دور چشم برای رفع پف کردگی و کاهش تیرگی‌های زیر چشم استفاده می‌شود.

تاثیر کرم برای رفع چروک صورت

آیا واقعاً کرم برای رفع چروک صورت کارایی دارد؟

بله! علاوه بر مواد ضد چروکی که تا اینجا نام بردیم، دانشمندان عقیده دارند ماده‌ی دیگری به نام ماتریکسیل وجود دارد که در برخی کرم‌های ضد چروک استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند میزان کلاژن موجود در پوست را دو برابر کند و شادی و نشاط را به پوست برگرداند. در کلینیک نی‌نی‌بان می‌توانید با متخصصان معتبر پوست، مو و زیبایی آشنا شوید و از آن‌ها در مورد انواع کرم برای رفع چروک صورت مشورت بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!