یافته جدیدمحققان آکسفورد: بازی‌ ویدئویی به سلامت روان کمک می‌کند


یافته جدیدمحققان آکسفورد: بازی‌ ویدئویی به سلامت روان کمک می‌کند

 محققان دانشگاه آکسفورد در همکاری با سازندگان بازی‌های ویدئویی، به تاثیر مثبت این بازی‌ها بر سلامت روان افراد پی بردند. به گزارش سایک نیوز و به نقل از گروه فرهنگی ایرنا، محققان دانشگاه آکسفورد در یک همکاری کم‌سابقه با سازندگان بازی‌های رایانه‌ای، از داده‌های این شرکت‌ها برای بررسی تاثیر بازی‌های ویدئویی بر سلامت روان استفاده کردند. نتایج...

محققان دانشگاه آکسفورد در همکاری با سازندگان بازی‌های ویدئویی، به تاثیر مثبت این بازی‌ها بر سلامت روان افراد پی بردند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از گروه فرهنگی ایرنا، محققان دانشگاه آکسفورد در یک همکاری کم‌سابقه با سازندگان بازی‌های رایانه‌ای، از داده‌های این شرکت‌ها برای بررسی تاثیر بازی‌های ویدئویی بر سلامت روان استفاده کردند.

نتایج این تحقیق که از سوی موسسه اینترنت آکسفورد منتشر شد، نشان داد مدت زمانی که یک فرد به بازی‌های ویدئویی اختصاص می‌دهد، تاثیر مثبت کوچک و در عین حال مهمی بر سلامت روان وی دارد. البته به گفته محققان، سطح لذتی که بازیکنان از یک بازی رایانه‌ای دریافت می‌کنند، از مدت زمان بازی کردن اهمیت بیشتری دارد.

تحقیقات درباره تاثیر مثبت بازی‌های ویدئویی در دوره‌ای منتشر می‌شود که بازار فروش این بازی‌ها در نتیجه قرنطینه و خانه‌نشینی ناشی از همه‌گیری کرونا رونق گرفته است.

اندرو پرزیبیلسکی مدیر تحقیقات موسسه اینترنت آکسفورد در این باره می‌گوید: یافته‌هایمان نشان می‌دهد بازی‌های ویدئویی الزاما برای سلامتی مضر نیستند و فاکتورهای روانشناختی دیگری درباره آنها وجود دارد که بر تندرستی افراد تاثیر قابل توجهی می‌گذارد. در واقع بازی کردن رابطه مثبتی با سلامت روان افراد داشته و اعمال کنترل و محدودیت بر این فعالیت می‌تواند بازیکنان را از فواید آن محروم کند.

در این تحقیق، دو هزار و ۷۵۶ نفر از بازیکنان بازی رایانه‌ای Animal Crossing: New Horizons و ۵۲۸ نفر از بازیکنان Plants vs Zombies: Battle for Neighborville که بالای ۱۸ سال سن داشتند، یک پرسشنامه پر کردند. دانشمندان نیز برای رسیدن به یک نتیجه دقیق، در پردازش اطلاعات به دست آمده از این پرسشنامه‌ها از داده‌هایی که شرکت‌های بزرگی چون الکترونیک آرتز و نینتندو در اختیارشان قرار داده بودند استفاده کردند. از آنجایی که فعالان صنعت بازیهای رایانه‌ای تاکنون تمایلی به همکاری با دانشمندان مستقل نداشتند، در تحقیقات پیشین همیشه از داده‌های تخمینی و غیردقیق استفاده می‌شد و همین فقدان شفافیت از جانب سازندگان بازی‌ها، از موانع بزرگ دانشمندان برای درک رفتار بازی‌کنان حرفه‌ای بود.

بیشتر بخوانید:

چرا بازی کردن برای کودکان مهم است؟

«هانا»؛ بازی روانشناسی کودک رونمایی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو