بایدن فهرست پست های مهم دولت جدید آمریکا را منتشر کرد


بایدن فهرست پست های مهم دولت جدید آمریکا را منتشر کرد

جو بایدن، نامزد دیموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا نام‌های افرادی را که در مقامات مهم در دولت امریکا گماشته خواهند شد، اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس خبرنامه‌ منتشر شده توسط سایت ستاد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در دولت جدید آمریکا تحت رهبری بایدن، انتونی بلینکن به عنوان وزیر خارجه گماشته خواهد شد، همچنان لیندا توماس گرینفیلد به عنوان نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد، حضور خواهد داشت و جک سالیوان به عنوان مشاور امنیتی منصوب خواهد شد.

همچنین جان کری، وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در دولت بایدن در بخش اقلیم مشغول خواهد شد.

صفحه توییتری ستاد بایدن نوشته است: در دولت بایدن-هریس، امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا را متخصصین با تجربه آماده برای بازگرداندن رهبری اصولی در عرصه جهانی و رهبری با وقار در داخل، رهبری خواهند کرد.

در هفته گذشته، مسئولین ستاد بایدن اعلام کردند که مراسم گرفتن قدرت توسط بایدن بخاطر وضعیت ناشی از پاندمی ویروس کرونا، با مقیاس کوچکتر نسبت به گذشته برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۳ نوامبر برگزار شد؛ رسانه ‌های بزرگ امریکا و دموکرات‌ ها پیروزی بایدن را اعلام کرده اند. با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی امریکا، شکست خود را در انتخابات نپذیرفته و اعلام کرده است که او پیروز این انتخابات است و خواستار باز شماری آرا در شماری از ایالات شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟