پیش‌بینی برداشت 350 هزار تن ذرت دانه‌ای درخوزستان


پیش‌بینی برداشت 350 هزار تن ذرت دانه‌ای درخوزستان

اهواز - ایرنا - رییس نمایندگی شرکت توسعه ذرت در خوزستان با بیان اینکه برداشت مکانیزه ذرت دانه‌ای در خوزستان از چند روز پیش آغاز شده گفت: پیش‌بینی می‌شود 350 هزار تن ذرت با رطوبت 14 درصد از زمین‌های زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.

محمد قاسمی روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا، سطح زیرکشت ذرت دانه‌ای را در سال زراعی جاری در خوزستان حدود ۸۰ هزارهکتار بیان کرد و افزود: برداشت این محصول که بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی خوزستان کشت شده ، تا ۲۰ روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی قیمت توافقی هر کیلوگرم ذرت با رطوبت ۱۴ درصد را ۴۰هزار ریال بیان کرد و از آمادگی این شرکت برای خرید این محصول راهبردی خبر داد.
وی گفت:با توجه به بازار مناسب این محصول ، حدود ۴۵درصد ذرت دانه‌ای خوزستان توسط بخش خصوصی و بقیه توسط شرکت توسعه ذرت به قیمت توافقی خریداری می‌شود.
رییس نمایندگی شرکت توسعه ذرت در خوزستان ادامه داد: امسال با توجه به مشکلاتی که در واردات ذرت ناشی از تحریم به وجود آمد انتظار این است که همه ذرت تولیدی خوزستان در زمان کوتاهی به قیمت مناسب و نقدی خریداری شود.
به گفته وی ، امسال حدود یک میلیون تن ذرت علوفه‌ای در خوزستان در ۲ فصل بهار و پاییز برداشت شد و بیشتر این محصول به صورت فله‌ای به دیگر استان‌های کشور از جمله اصفهان ، مرکزی و تهران ارسال شد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دام ، شیلات و عسل رتبه نخست کشوری را دارد.
استان خوزستان به تنهایی ۳۵ درصد ذرت دانه‌ای و ۴۵درصد ذرت علوفه‌ای کشور را تولید می‌کند.
از ذرت به عنوان "سلطان غلات" که مصرف انسانی و دامی دارد نام برده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک