80 درصد کاشانی‌ها محدودیت‌های جدید کرونایی را رعایت می‌کنند


80 درصد کاشانی‌ها محدودیت‌های جدید کرونایی را رعایت می‌کنند

کاشان- ایرنا- فرماندار ویژه کاشان گفت: 80 درصد شهروندان، اصناف و صاحبان مشاغل در این شهرستان، محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

علی‌اکبر مرتضایی روز دوشنبه در سومین روز اعمال محدودیت‌های تردد و تعطیلی اصناف غیرضروری در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار که حدود ۷۰ درصد اصناف کاشان را تشکیل می‌دهند با اقناع و درک درست وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری قابل قبولی داشته اند.

رییس ستاد مدیریت و پیشگیری از بیماری کرونا کاشان تصریح کرد: در شهرستان کاشان بر نحوه اجرای محدودیت‌ها و قطع زنجیره انتقال بیماری به طور جدی نظارت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کاشان به دنبال پیگیری و رصد دقیق بانک‌های عامل با پرداخت افزون بر ۸۵۰ فقره تسهیلات حمایتی کرونا موفق به کسب رتبه نخست استان اصفهان شد.

فرماندار کاشان با اشاره سختی‌های معیشتی عموم جامعه اظهارداشت: دولت با وجود شرایط سخت تحریم‌ها، همه تلاش خود را برای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر و مشاغل آسیب‌دیده از بیماری کرونا به خدمت گرفته است.

مرتضایی تشکیل ۶۳ قرارگاه جهادی محله‌محور و مسجدمدار برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی، اتخاذ تمهید برای جلوگیری از قطع انشعاب‌ها توسط دستگاه‌های خدماتی آب، برق، گاز و مخابرات و خودداری از برگشت‌ زدن چک را از جمله اقدام‌ها در رابطه با افزایش تاب‌آوری شهروندان برشمرد.

مرتضایی اظهارداشت: با وجود این اقدام‌ها، گستردگی جمعیت و مشکلات معیشتی مردم بسیار زیاد است از این رو همچنان حمایت جدی سازمان‌های مردم نهاد، خیران و نیک اندیشان و تقویت گروه‌های جهادی نیاز است.

وی اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی به هنگام اصحاب رسانه و تمهید پویش‌های تشکیل شده در این حوزه را بر نحوه رفتار مردم موثر دانست و بر تداوم آن تاکید کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!