پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید


پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

سوزوکی همیشه کارها را به‌صورت متفاوتی انجام می‌داده مخصوصاً وقتی که بحث خودروهای چهار چرخ محرک در میان باشد. سوئیفت در دسته خودروهای کوچک، ارزان‌قیمت و چهار چرخ محرک قرار می‌گیرد و حالا نوبت به فیس لیفت این خودرو رسیده است. به‌روزرسانی‌های سوئیفت فقط به ظاهر آن خلاصه شده و از جمله این موارد می‌توان … The post پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید...

سوزوکی همیشه کارها را به‌صورت متفاوتی انجام می‌داده مخصوصاً وقتی که بحث خودروهای چهار چرخ محرک در میان باشد. سوئیفت در دسته خودروهای کوچک، ارزان‌قیمت و چهار چرخ محرک قرار می‌گیرد و حالا نوبت به فیس لیفت این خودرو رسیده است.

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

به‌روزرسانی‌های سوئیفت فقط به ظاهر آن خلاصه شده و از جمله این موارد می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب LED و جلوپنجره‌ای متفاوت با نوار کرومی در وسط اشاره کرد.

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

اما موضوع مهم‌تر اینکه تکنولوژی و ایمنی این خودرو بهبود یافته و تریم جدید SZ-L آن دارای برخی تجهیزات جدی همچون سیستم تهویه مطبوع، رینگ‌های آلیاژی، کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های تطبیقی، اپل کارپلی و اندروید اتو می‌باشد. همه این‌ها با قیمت ۱۴۷۴۹ پوندی عرضه شده‌اند که تریم SZ-L را به گزینه‌ای جذاب در این خانواده بدل می‌کند.

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

مدل حاضر در تست از نوع SZ5 AllGrip بوده که از تجهیزات بیشتری همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط و پایش نقاط کور سود می‌برد. واضح است که این مدل گران‌تر بوده ولی تنها تریمی است که دارای سیستم چهار چرخ محرک می‌باشد.

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

از آنجایی که فصل زمستان در راه است و چسبندگی زیاد برای رانندگان ضروری جلوه می‌کند بنابراین سیستم چهار چرخ محرک سوئیفت باعث اطمینان خاطر بیشتر می‌شود. ارتفاع خودرو از زمین بیشتر نشده اما شما بهبود کشش را در هنگام عبور از برخی مکان‌ها همچون تقاطع‌ها متوجه خواهید شد هرچند پیش از آنکه گشتاور به چرخ های عقب برسد اندکی هرزگردی در چرخ های جلو وجود خواهد داشت.

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

البته همه افراد خواهان یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل و بزرگ نیستند بنابراین سوئیفت همچنان یک گزینه چهار چرخ محرک جالب باقی مانده هرچند قیمت حدود ۱۹ هزار پوندی‌اش برای چنین خودروی کوچکی گزاف به نظر می‌رسد.

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

هرچند همان قانونی همیشگی خانواده سوئیفت وجود دارد. هرچقدر بیشتر پول بدهید توجیه کمتری خواهد داشت. در بحث کیفیت کابین بهبودی رخ نداده و همچنان پلاستیک‌های سخت و درخشان دیده می‌شوند و همان مشکلات مربوط به سواری سفت و ورود صدای جاده به کابین نیز حس می‌شوند.

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

پیشرانه ۱.۲ لیتری ۸۲ اسب بخاری و گیربکسی با فاصله‌های تعویض زیاد هم کمکی به افزایش هیجان سواری سوئیفت نمی‌کنند و این جای شرمساری دارد زیرا ابعاد کوچک این سوپرمینی به همراه هندلینگ آن بسیار جذاب جلوه می‌کند. همچنین فرمان سریع و دنده‌های تیز باعث شده‌اند این خودرو رگه‌هایی از هیجان را به راننده منتقل کند.

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

اگر نیازی به فضای زیاد در صندلی‌های عقب نداشته باشید بنابراین فضای جمع‌وجور سوئیفت مناسب کودکان خواهد بود و فضای بار ۲۶۵ لیتری آن نیز کاملاً پاسخگوی چنین خودرویی خواهد بود.

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

البته گول نوشته هیبرید روی درب صندوق را نباید خورد زیرا این تکنولوژی هیبریدی ملایم فاقد حالت الکتریکی خالص است. سیستم ۱۲ ولتی سوئیفت تنها دستیاری کوچک برای شتاب گیری بوده و تأثیری اندک روی بهبود مصرف سوخت دارد.

سوئیفت فاقد جذابیت و هیجان نیست و تریم جدید SZ-L از این نظر بهتر عمل کرده است؛ اما تا زمانی که واقعاً خواهان سیستم چهار چرخ محرک نباشید این مدل تست شده SZ5 AllGrip قیمتی بالا خواهد داشت و خرید آن منطقی نخواهد بود. مدل‌های ساده‌تر به خاطر ابعاد جمع‌وجور و شاسی خوب باعث می‌شوند سوئیفت خودرویی جذاب باشد اما متأسفانه پلاستیک‌های سفت و سواری سفت و پر سر و صدا باعث می‌شوند این خودرو ریشه‌های قدیمی خود را نشان دهد.

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

مشخصات سوزوکی سوئیفت ۱.۲ Dualjet Hybrid SZ5 AllGrip

قیمت: ۱۸۷۴۹ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی قدرت/گشتاور: ۸۲ اسب بخار/۱۰۷ نیوتون متر گیربکس: ۵ سرعته دستی، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۳.۸ ثانیه حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان