سفر با وسایل حمل و نقل عمومی منوط به عدم ابتلا به کروناست


سفر با وسایل حمل و نقل عمومی منوط به عدم ابتلا به کروناست

رشت - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از سفر با وسایل نقلیه عمومی منوط بر سلامت بیماران از لحاظ کرونا خبر داد و گفت: کسانی که از زمان مثبت بودن تست کرونای شان کمتر از دو هفته گذشته باشد از سفر و ورود آنها به وسایط نقلیه عمومی در مسیرهای برون شهری جلوگیری می شود.

فریبرز مرادی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتباطات سیستمی بین سامانه فروش بلیت شرکت های حمل و نقل مسافر با وزارت بهداشت برقرار شده و از امروز سلامت کسانی که قصد جابه جایی با وسایل نقلیه برون شهری را دارند در زمان خرید از طریق کد ملی بررسی می شود .

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که از زمان مثبت بودن تست کرونای فرد کمتر از دو هفته گذشته باشد ، شرکت های حمل و نقل مسافر نمی تواند برای آن فرد بلیت صادر کنند.؛ ضمن آنکه رانندگان نیز نمی توانند این افراد را سوار کنند.

وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از امروز به مدت ۲ هفته توصیه کرد که مردم از سفرهای غیر ضروری به منظور کمک به حفظ سلامت خود و دیگران و قطع شدن هر چه سریعتر زنجیره کرونا بپرهیزند.

مرادی گفت: شهروندان در صورتی که قصد جابه جایی در مسیرهای برون شهری را دارند ، قبل از آن بلیط خود را از شرکت های حمل و نقل تهیه کنند تا در مسیر برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی دچار مشکل نشوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطر نشان کرد: تمامی شرکتها و رانندگان حمل و نقل مسافر باید قبل از صدور بلیط و سوار کردن مسافر به ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به اخذ استعلام الکترونیکی از سایت سروا (استعلام کرونا) به نشانی www.safarvip.com با کد ملی مسافر در خصوص وضعیت ابتلا به کووید ۱۹ اقدم نمایند.

۱۵۱ شرکت حمل و نقل مسافر در گیلان با ۱۶۰ اتوبوس ، ۷۰۲ مینی بوس و یک هزار و ۶۶۶ سواری در گیلان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو