فرماندار دماوند: توزیع مناسب امکانات در شرایط بحرانی ضروری است


فرماندار دماوند: توزیع مناسب امکانات در شرایط بحرانی ضروری است

تهران _ ایرنا_ فرماندار شهرستان دماوند گفت: دستگاه های خدماتی و امدادی در شرایط بحرانی باتوجه بیشتر، استفاده از نیروهای مجرب و توزیع مناسب امکانات در شهرستان آمادگی کامل داشته باشند.

مهدی حیدری روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند که در فرمانداری با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان دماوند در دو محور استراتژیک قرار دارد و به مسیرهای شمالی و شمال شرقی کشور منتهی میشود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و برف‌گیر بودن منطقه، تمامی شهرداران، دهیاران، مجموعه راهداری و مجموعه‌های خدماتی و درمانی باید آمادگی کامل را داشته باشند.

این مقام مسئول بیان داشت: در حال حاضر با توجه به بیماری کرونا و فشاری که بر دوش بیمارستان ها، مراکز درمانی و مجموعه بهداشت و درمان وجود دارد، موظفیم شرایط ایمن در جاده ها مهیا کنیم تا بار حوادث جاده‌ای نیز بر این موضوعات افزوده نشود.

فرماندار شهرستان دماوند همچنین درخصوص ترافیک سنگین پیش آمده روز گذشته در محور هراز گفت: با توجه به بارش اخیر در منطقه مشا، به نظر می‌رسد که مشکلات پیش آمده به دلیل عدم هماهنگی شهرداری و راهداری بود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه راهداری و تمامی شهرداری‌ها با تعامل و هماهنگی با یکدیگر در ارتباط باشند، افزود: نزدیک‌ترین گروه عملیاتی حاضر در محل حادثه باید نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

حیدری با تاکید بر اینکه با توجه به فاصله منطقه مشا با مجموعه شهرداری، باید امکانات و ماشین‌آلات مجموعه شهرداری در محل مستقر باشد، تصریح کرد: در خصوص موضوع آبگرفتگی ناشی از بارندگی در شهر، باید تمهیداتی در جهت رفع آسیب و نقاط ضعف اندیشیده شده و در اولین فرصت نسبت به رفع نواقص اقدام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خودروها و نیروها در زمان آماده باش باید در کمترین زمان و با بیشترین امکانات در صحنه حاضر باشند؛ ستاد مدیریت بحران اقدام به تشکیل کمیته عملیاتی با حضور مجموعه هلال احمر، اورژانس و راهداری‌ها کند تا علاوه بر نزدیک شدن دستگاه‌ها، موضوعات تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: بخشداران در بخش مرکزی و رودهن، نشستی به منظور هماهنگی بیشتر در راستای رفع چالش‌های راه روستایی برگزار کنند و در خصوص تامین سوخت ماشین‌آلات شهرداری، آمبولانس‌ها و مساجد بین راهی فاقد گاز شهری، تدابیر لازم انجام شود.

فرماندار دماوند با بیان اینکه مساجدی که در لیست ستاد مدیریت بحران قرار دارند، برای همکاری‌های لازم آمادگی داشته باشند، افزود: امیدواریم شرایط آرامش بخشی در زمستان مهیا شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی مدیریت بحران در شهرستان دماوند صورت گیرد. ‌

لازم به ذکر است، روز گذشته شاهد ترافیک سنگین در پیست آبعلی به علت بارش برف شدید و عدم پاکسازی جاده بودیم که مصدقی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به رسانه ها گفت: موضوع پیش آمده به دلیل کمکاری شهرداری دماوند نسبت به پاکسازی ورودی مشا از سمت پیست آبعلی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند