معاون سازمان صمت تهران: فروشندگان اجباری کالا جریمه می‌شوند


معاون سازمان صمت تهران: فروشندگان اجباری کالا جریمه می‌شوند

تهران- ایرنا- معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران گفت: طبق قانون، فروش اجباری هر کالایی به مشتریان تخلف است و فروشندگان متخلف تا سقف پنج برابر قیمت آن کالا جریمه می‌شوند.

«سعید محمدی‌پور» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه صرف‌نظر از جو روانی بازار، اخیراً فروشندگان، شرط واگذاری روغن از سوی برخی شرکت‌ها را خرید برخی کالاهای دیگر عنوان می‌کنند، اظهار داشت: خرید کالاهای دیگر در کنار روغن، برای فروشنده به صرفه نیست زیرا ممکن است آن کالا خریدار نداشته و روی دست فروشنده مانده باشد.

وی ادامه داد: این امر بر اساس ماده ۶۴ قانون نظام صنفی، معادل تخلف فروش اجباری است و ما این موضوع را طی نامه‌ای رسمی به اتحادیه‌های صنفی اعلام و موظف به تعهدات لازم ازهر گونه فروش اجباری کرده و هشدار داده‌ایم در صورت تکرار چنین مساله‌ای با فروشنده خاطی طبق قانون (جریمه نقدی معادل پنچ برابر قیمت فروش کالای تحمیلی یا خدمت اجباری ) برخورد و پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

«محمدی‌پور» اظهار داشت: گاهی توزیع در بازار بنا به دلایلی از جمله سفارش جدید، چند روز با تاخیر انجام می‌شود اما هیچ گاه توزیع متوقف نمی‌گردد و کالا به موقع به بازار تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: بازه زمانی میان تقاضا تا تکمیل کالا و ورود به بخش عرضه و توزیع در بازار چند روز طول می‌کشد که این وقفه باعث ایجاد جو روانی و اختلال در بازار خواهد شد و هر قدر این روند سریع‌تر باشد، بحران موجود هم کمتر خواهد بود.

«محمدی‌پور» بیان کرد: در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز توزیع به میزان لازم روغن داریم و اتفاقی نیافتاده که این محصول کمیاب یا نادر شود بلکه روغن در کشور به وفور وجود دارد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران بیان کرد: پنج کارخانه تهیه روغن در تهران وجود دارد که تمامی روند تولید تا فروش و عرضه تحت کنترل بازرسان مستقر سازمان صمت در واحدهای مذکور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟