بارش 70 میلیمتر در ایستگاه دولت‌آباد شهرستان ابهر به ثبت رسید


بارش 70 میلیمتر در ایستگاه دولت‌آباد شهرستان ابهر به ثبت رسید

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بیشترین بارندگی بر اثر سامانه بارشی روز جمعه 30 آبان تا صبح روز یکشنبه /دوم آذر ماه/ با 70 میلیمتر از ایستگاه دولت آباد شهرستان ابهر، گزارش شد.

محمدرضا رحمان نیا، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده بارش ها اکثر نقاط استان زنجان را فرا گرفت و بارش‌های خوبی در سطح استان به ویژه در نیمه جنوبی اتفاق افتاد.

وی، به بیشترین بارش ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی، اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت، میزان بارندگی ها از ایستگاه ذاکر ٣١ میلیمتر، ایستگاه خرم دره ٣٠/٥ میلمتر، ایستگاه برون قشلاق شهرستان ماهنشان ٢٤ میلیمتر، ایستگاه گوگجه ییلاق شهرستان خدابنده ٤٧/٣ میلیمتر، ایستگاه آببر مرکز شهرستان طارم ٢٥/١ میلیمتر، ایستگاه حلب شهرستان ایجرود ٢٧/٢ میلیمتر، ایستگاه والایش شهرستان سلطانیه ۲٥ میلیمتر به ثبت رسید.
رحمان نیا تصریح کرد: ایستگاه زنجان میزان بارش ثبت شده ١٨/٥ میلیمتر ثبت شد و در مناطق مرتفع و سردسیر استان نیز شاهد بارش برف بودیم که ارتفاع آن ٥ الی ١٥ سانتی متر گزارش شده است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان