همسان سازی حقوق سه هزار خانوار صندوق بیمه اجتماعی لرستان


همسان سازی حقوق سه هزار خانوار صندوق بیمه اجتماعی لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: حقوق سه هزار و 200 خانوار مستمری بگیر تحت پوشش این صندوق در استان مشمول همسان سازی شد.

قدرت الله مرادیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان ۵۲ درصد افزایش یافته که این دریافتی آنان آبان ماه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت پرداخت مستمری‌ و اعمال همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران صندوق از مهمترین اقدامات دولت است، اظهار داشت: اکنون از ۷۳ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان ۳ هزار و ۲۰۰ خانوار مستمری ‌بگیر هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان تصریح کرد: با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران استان و با اعمال همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران، حقوق‌ این افراد طبق مراحل هشت گانه‌ پرداخت ‌شد.

مرادی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری، صندوقی اختیاری است و هر فرد براساس تمایل خود سطح واریزی بیمه خود را انتخاب می‌کند، بر همین اساس و با توجه به سطوح انتخابی، همسان‌سازی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برخورداری از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان منوط به ادامه بیمه پردازی در این صندوق است همچنین به منظور حمایت از مستمری بگیران این صندوق، تمام معوقات مستمری‌بگیران استان از ابتدای سال جاری پرداخت شده است.

مرادی اظهار داشت: میزان حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان اختیاری است و متقاضی بیمه در این صندوق به دلخواه خود یکی ازسطوح درآمدی حق بیمه را انتخاب می کند و هر میزان که پرداخت شود دولت دو برابر این رقم را به عنوان حق بیمه این افراد پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: کشاورزان، روستاییان، عشایر، رانندگان مقیم شهرهای کمتر از ۲۰ هزارنفر، دانش آموختگان بخش های کشاورزی و منابع طبیعی، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و کارگران شاغل فصلی و زنان متاهل ساکن روستاها و مناطق عشایری با داشتن حداقل ۱۸ سال تمام می توانند با ثبت نام در این صندوق از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای بین این صندوق و سایر صندوق ها برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان تصریح کرد: دولت با توجه به نگاهی که از این بیمه دارد دوسوم حق بیمه را پرداخت می‌کند و تنها یک‌سوم را بیمه گذار می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این صندوق بیشترین حمایت را برای جوانان در نظر گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر شرایط عضویت در این صندوق و استفاده از مزایای آن برای افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا