مشاوران مدارس طرح«همدل» را در شهرستان‌های تهران اجرا می‌کنند


مشاوران مدارس طرح«همدل» را در شهرستان‌های تهران اجرا می‌کنند

تهران-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: طرح «همدل» توسط مشاوران مدارس با توجه به لزوم ارتباط دانش‌آموزان و اولیا در شرایط کنونی با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای مطلوب، بررسی شرایط تحصیلی و روانشناختی دانش‌آموزان استان اجرا می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، «سیدمجتبی هاشمی» اظهارداشت: ارتباط و تعامل موثر با دانش‌آموزان و اولیا برای بررسی مشکلات و تسهیل نحوه سازگاری آنان با شرایط کنونی(شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس)، امری مهم و ضروری است.

وی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده و تغییر بستر آموزشی و پرورشی مدارس از حضوری به غیرحضوری، لزوم شناخت سریع و به موقع نیازها، مشکلات، دغدغه‌ها و مسائل آموزشی و روانشناختی دانش‌آموزان و والدین، تسهیل‌گری در ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز دانش‌آموزان و ارجاع به موقع آنان و بهره‌مندی از خدمات روانشناختی و حمایتی از مهمترین اهداف طرح «همدل» است.

«هاشمی» افزود: این طرح و فرایند اجرایی آن در قالب ساعت موظف مشاوران در مدرسه صورت می‌پذیرد و تمامی مشاوران موظف و غیرموظف ملزم هستند بخشی از ساعت فعالیت‌های مشاوره را به این مهم اختصاص داده و گزارشی از روند اجرای طرح را به صورت هفتگی در اختیار مدیر و کارشناسان مشاوره منطقه قرار دهند تا مداخلات لازم در کمترین زمان ممکن برنامه‌ریزی و اجرا شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: مشاوران مدارس طبق زمانبندی به طور مستمر حداقل هر ماه یک بار از طریق تماس تلفنی با دانش‌آموزان، ضمن معرفی خود به عنوان مشاور و بیان برنامه‌ها و فعالیت‌های مشاوره مدرسه، در جریان مسائل روان شناختی، تحصیلی و فرایند یاددهی- یادگیری دانش آموزان قرار می‌‏گیرند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح «همدل»، یکی از مشکلات اجرایی آن را نداشتن بستر مناسب ارتباط تلفنی در بیشتر مدارس استان عنوان کرد.

«هاشمی» گفت: مدیران مدارس با برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ با مشاور مدرسه می‌توانند از بروز بسیاری از مشکلات در حوزه تحصیلی، روانشناختی و اجتماعی به ویژه در فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است. یک میلیون و ۵۰ هزار دانش‌آموز در سه‌هزار و ۵۰۰ مدرسه شهرستان‌های استان تهران تحصیل می‌کنند.

با توجه به ایپدمی بیماری کرونا در استان تهران، براساس ابلاغی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی بیماری کرونا، آموزش دانش‌آموزان در مدارس این استان و شهر تهران از ۱۲ مهرماه تاکنون تعطیل است و از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه