حق‌آبه برای همه کشاورزان منطقه سیستان در نظر گرفته شده است 


حق‌آبه برای همه کشاورزان منطقه سیستان در نظر گرفته شده است 

زاهدان- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: حق آبه کشاورزی برای همه کشاورزان منطقه سیستان در طرح 46 هزار هکتاری در نظر گرفته شده است.

محمدعلی نیکبخت روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به منظور کمک به همه بهره‌برداران بخش کشاورزی و تقسیم عادلانه آب برای هر کشاورز سیستانی که به هر دلیلی از محل طرح آبرسانی ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان حق آبه کشاورزی نداشته و یا دارای سهم آب کمی بودند سهم آب در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با این اقدام، بر اساس مطالعات انجام شده حدود ١٠ هزار بهره‌بردار سیستانی به ۶۵ هزار نفر کشاورز بهره‌مند از طرح ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان افزوده خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با تلاش شبانه‌روزی دست اندرکاران طرح، طبق برنامه کار تحویل آب به کشاورزان در محل حوضچه‌های پنج هکتاری همچنان ادامه داشته و با رفع نواقص سرعت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.
وی با تقدیر از همکاری کشاورزان افزود تمام پیمانکاران اجرایی با نهایت دقت تمامی مسیرهای انتقال آب را کنترل می‌کنند تا حداکثر رضایتمندی بهره‌برداران فراهم شود.
نیکبخت اظهارداشت: تاکنون حدود ٣٠ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان آبگیری شده و روند این کار کماکان ادامه خواهد داشت.

طرح انتقال آب به دشت سیستان در پی سفر هیات دولت در ابتدای سال ۹۳ مصوب و با عنایت رهبر معظم انقلاب بخش اول اعتبار آن با رقم ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص و جهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ابلاغ شد.

با توجه به خشکسالی‌های ۲۰ سال سیستان‌وبلوچستان این طرح میتواند با تامین آب مطمئن در طول سال نوید دهنده رونق کشاورزی منطقه باشد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان‌وبلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟