پویش هر اهدای خون یک ایثار در گیلان


پویش هر اهدای خون یک ایثار در گیلان

رشت _ ایرنا _ به مناسبت هفته بسیج پویش هر اهدای خون یک ایثار در استان گیلان راه اندازی شد.

مدیرکل انتقال خون گیلان روز دوشنبه درباره پویش هر اهدای خون یک ایثار گفت : این پویش به مناسبت هفته بسیج از سوی سازمان بسیج ادارات و کارکنان در این استان راه اندازی شده است.

دکتر بابک پاکدل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بسیج ادارات و کارکنان گیلان به دلیل راه اندازی این پویش برای اهدای خون به بیماران نیازمند قدردانی می کنم.

وی اظهار داشت: بسیج ادارات، کارکنان و اصناف مختلف گیلان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به دلیل کاهش مراجعات مردمی در امر اهدای خون ، همواره پای کار بودند و بیماران نیازمندان به خون را تنها نگذاشتند و اکنون نیز این قول را داده اند که در امر خداپسندانه اهدای خون یاریگر ما باشند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر برای اهدا خون میتوانند در ساعات اداری با شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰_ ۰۱۳ و در طول روز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶ _ ۰۱۳ تماس بگیرند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شوند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری