29 کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان سمنان منتشر شد


29 کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان سمنان منتشر شد

سمنان- ایرنا- مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: 29 کتاب در زمینه دفاع مقدس و ادبیات پایداری از سوی این اداره کل در نیمه نخست امسال به چاپ رسید.

فاطمه مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع کتاب‌های منتشر شده در نیمه نخست امسال از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، ۱۸ کتاب مکتوب و ۱۱ کتاب صوتی بود.
وی ادامه داد: کتاب‌ها با موضوع های مختلف مانند خاطرات، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی و تاریخ شفاهی برای سنین بزرگسال، کودک و نوجوان چاپ شده است.
وی بیان کرد: چاپ ۲ کتاب در زمینه پژوهشی، ۱۴ کتاب در زمینه خاطرات و ۲ کتاب مربوط به کودکان و نوجوانان از جمله کتاب‌های انتشار یافته در نیمه نخست امسال است.
مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: امسال چاپ و انتشار ۵۰ عنوان کتاب از سوی این اداره کل به منظور نشر ارزش‌های دفاع مقدس هدف گذاری شده است.
مصطفوی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۵ تا پایان سال ۹۸ تعداد ۱۹۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف مانند خاطرات، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی و تاریخ شفاهی در سنین بزرگسال، کودک و نوجوان به صورت مستقل یا مشارکتی و حمایت از دستگاه‌های فرهنگی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان چاپ و منتشر شد.
وی بیان کرد: از مجموع ۱۹۰ کتاب منتشر شده به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، چهار عنوان کتاب بریل و ۲۶ عنوان کتاب به صورت صوتی همراه با موشن گرافی ، تعاملی و همراه با بازی مربوط به حوزه کودک و نوجوان است.
مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: رسانه‌ها نقشی مهم در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای آگاهی جامعه دارند و انتظار می‌رود رسانه ‌با ترویج فرهنگ کتابخوابی در جامعه در نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش از پیش تلاش کند.
میزان مطالعه کتاب هر ایرانی در یک شبانه روز، ۱۳ دقیقه برآورد شده که این آمار در مقایسه با ۱۶۹ دقیقه مصرف اینترنت و ۷۲ دقیقه تماشای تلویزیون بسیار پایین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی