4 نفر در تهران از مرگ خاموش نجات یافتند


4 نفر در تهران از مرگ خاموش نجات یافتند

تهران- ایرنا- آتش نشانان، 4 نفر ساکن واحدی مسکونی در تهران، که به دلیل گاز گرفتگی، بیهوش و در آستانه مرگ بودند را نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۸ و ۲۸ دقیقه امروز، حادثه گاز گرفتگی در بلوار شاهد، میدان پروین خیابان ۱۹۶ غربی به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله ماموران ۲ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: محل حادثه یک ساختمان مسکونی ۴ طبقه بود که در هر طبقه دو واحد وجود داشت که در طبقه سوم نشت گاز منواکسیدکربن اتفاق افتاده بود.

به گفته وی، آتش نشانان در یکی از دو واحد مسکونی طبقه سوم، زن و مردی مسن و دو مرد جوان در حدود ۳۴ ساله را دیدند که به‌دلیل مسمومیت با گاز کشنده منواکسید کربن در وضعیت نامناسبی قرار داشتند.

ملکی ادامه داد: آتش نشانان به سرعت پنجره ها را باز کردند و بلافاصله این افراد تحویل عوامل اورژانس شدند.

وی درباره علت این حادثه نیز گفت: با بررسی کارشناسان آتش نشانی مشخص شد روشن بودن طولانی مدت آبگرمکن دیواری، استفاده از دودکش نامناسب و عدم نصب کلاهک مناسب و همچنین بسته بودن در و پنجره ها از عوامل اصلی این حادثه بود.

به گزارش ایرنا، همه‌ساله همزمان با آغاز فصل سرما و عدم رعایت نکات ایمنی به هنگام استفاده از وسایل گرمایشی خصوصا گاز علاوه بر خسارات مالی، باعث مرگ عده‌ای از هموطنان می‌شود که به اعتقاد کارشناسان رفع نواقص پیش از استفاده از لوازم گازسوز می‌تواند به کاهش خسارات جانی و مالی خانواده ها کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید