اخذ برگه تردد نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به فرمانداری ندارد


اخذ برگه تردد نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به فرمانداری ندارد

رشت- ایرنا- جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان با بیان اینکه از امروز دوشنبه مردم برای دریافت برگه تردد مراجعه حضوری به فرمانداری نداشته باشند، از راه اندازی امکان ارائه این خدمت به صورت غیر حضوری و از طریق پرتال فرمانداری رشت خبر داد.

محمود قاسم نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از صبح امروز هیچ گونه تردد و ورود حضوری به فرمانداری بویژه شهرستان رشت نخواهیم داشت و این امکان فراهم شده که متقاضیان با ورود به سایت gilan.ir یا rasht.ir به پرتال فرمانداری رشت برای دریافت خدمت مورد نظر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: قسمتی در این سایت به نام صدور برگه تردد طراحی شده که متقاضیان باید در این قسمت ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت نمود و این موارد توسط همکاران ما بررسی و در صورت تایید، پیامی برای شخص ثبت نام کننده ارسال می شود و براساس زمان و ساعت تعیین شده، می توانند برگه تردد مهر شده خود را دریافت کنند.

۳۳۰۰ خودرو با توصیه های نیروی انتظامی از ورود به گیلان منصرف شدند

وی همچنین افزود : براساس گزارش ها و ارزیابی های انجام شده وضعیت اجرای دستور العمل های ابلاغی و محدودیت هایی که برای مشاغل و تردد در استان ایجاد شد، رضایت بخش بوده و شرایط دو روز گذشته حاکی از همکاری بسیار خوب مردم گیلان است.

قاسم نژاد اظهار داشت: همه دستگاه های عضو، نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی نهایت تلاش خود را برای تامین سلامت مردم انجام می دهند و در همین راستا طی ۲ روز گذشته یک هزار و ۴۲۲ مورد بازرسی از اصناف و اماکن استان انجام شده که ۱۴ مکان و واحد صنفی به دلیل عدم رعایت محدودیت ها پلمب شدند.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری ۴۳ مراسم عزاداری و ۱۸ مراسم عروسی با توصیه هایی که برای حفظ سلامت مردم انجام شد، لغو گردید، ضمن آنکه از سه محور ورودی شرق، غرب و جنوب استان سه دستگاه خودرو بدلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها توقیف شدند و سه هزار و ۳۰۰ خودرو نیز بازگردانده شدند.

وی اضافه کرد: از سویی یک هزار و ۵۰۰ خودروی غیر بومی نیز در این دو روز جریمه شدند که البته ممکن است برخی دوربین ها برخی از دارندگان برگه مجوز را نیز گرفته و اعمال جریمه کرده باشند و یا برای آنها پیامک جریمه ارسال شده باشد که جای نگرانی نیست و لیست کامل دارندگان برگه مجوز وجود دارد و طی هماهنگی با ستاد ملی کرونا این جرایم از طریق پلیس رفع اثر خواهد شد.

معاون استاندار گیلان توصیه کرد : مردم در اجرای دقیق توصیه های بهداشتی همراهی کرده و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

طرح جامع اعمال محدودیت ها برای کنترل شیوع کرونا با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذر ماه در سراسر کشور اجرا شده است. این طرح قرار است فعلا به مدت دو هفته اجرایی گردد و پس از آن با بررسی نتایج کسب شده در صورت نیاز تمدید یا لغو گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر