فرماندار: هزار و 965 نفر در بیله‌سوار به کرونا مبتلا شده‌اند


فرماندار: هزار و 965 نفر در بیله‌سوار به کرونا مبتلا شده‌اند

اردبیل -ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: تاکنون هزار و 965 نفر در این شهرستان مرزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 3.63 درصد جمعیت این شهرستان را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا ، حسن قبادی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بیله‌سوار افزود: ۴۹ بیمار مشکوک به کرونا نیز تاکنون در این شهرستان جان باخته‌اند که از این تعداد آزمایش ۳۲ نفر مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شهرستان در وضعیت زرد قرار داشته و احتمال افزایش بستری‌ها و ورود به وضعیت نارنجی وجود دارد، اظهارداشت: اکثر بستری‌ها در بیله‌سوار خانوادگی و ناشی از برگزاری مراسم و دورهمی‌های خانوادگی گزارش شده است.

قبادی با اشاره به اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: ۱۵۰ تیم با ۳۰۰ عضو جهت پایش شهروندان پیش‌بینی شده و در اجرای طرح ۴۰ محله شامل ۳۶ پایگاه محله، ۲ محله طرح کرامت و ۲ محله بدون پایگاه و مناطق عشایری فاقد پایگاه و خانه بهداشت درنظر گرفته شده است.

فرماندار بیله‌سوار اضافه کرد: تاکنون پایش و غربالگری حدود پنج هزار نفر از جمعیت شهرستان صورت گرفته و این روند ادامه خواهد یافت.

قبادی اضافه کرد: از آغاز طرح محدودیت‌هایی کرونایی با حضور گروه‌های نظارتی ۱۴۸ واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شده است.

وی از فراهم کردن نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در این شهرستان خبرداد و اظهارداشت: ۲ مرکز با ظرفیت ۲۲ نفر جهت قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

فرماندار بیله‌سوار مغان همچنین با تاکید بر اینکه هیچ مدیری به بهانه دورکاری کارکنان، حق کم‌کاری و عدم خدمت‌رسانی به مردم را ندارد، خاطرنشان کرد: فراهم‌سازی بسترهای لازم برای دولت الکترونیک و حداقل‌سازی حضور مراجعه‌کننده به ادارات باید به طور جدی پیگیری شود.

استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی نقش موثری در بیماری‌یابی و پیشگیری خواهد داشت.

اکبر بهنامجو افزود: عملکرد شهرستان بیله‌سوار در حوزه بیماری‌یابی و پایش محله محور خوب و موثر بوده و مردم در کنار مجموعه بسیج و بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تقدیر از مجاهدت‌ کادر درمانی در مدت نزدیک به ۹ ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا، گفت: تقدیر واقعی از اقدامات کادر درمان، رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و لذا با رعایت این موارد کادر درمانی می‌تواند در خدمت رسانی موفقیت بیشتری بدست آورد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا