42 واحد تولیدی صنعتی در اردبیل به چرخه تولید بازگشت


42 واحد تولیدی صنعتی در اردبیل به چرخه تولید بازگشت

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل از بازگشت 42 واحد تولیدی و صنعتی این استان به چرخه تولید با همکاری قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش ایرنا، رامین صادقی روز دوشنبه در بازدید از چند واحد غیرفعال اردبیل افزود: از ۲۹۹ واحد غیر فعال در استان ۱۲۳ واحد دارای تجهیزات، ماشین‌آلات و زیرساخت‌های لازم بوده ولی به دلیل مشکلات مالی، مدیریتی و یا حقوقی فعالیت آنها متوقف شده که با اقدامات انجام یافته ۴۲ واحد به چرخه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: فعالیت بیشتر این واحدهای تولیدی در حوزه لبنیات، لوازم الکترونیکی، محصولات فلزی، ظروف یکبار مصرف، تولید انواع نخ و پارچه، آب معدنی و دیگر مواد خوراکی بوده است.

صادقی ادامه داد: سال گذشته در طرح پایش آخرین وضعیت واحدهای صنعتی، از هزار و ۹۱ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری استان، ۲۹۹ واحد غیر فعال شناسایی و مقرر شد برای احیای دوباره این واحدها برنامه‌ریزی شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل افزود: با توجه به شرایطی که در کشو به لحاظ شیوع کرونا و مسائل مربوط به تحریم‌ها و مشکلات تامین ارز ایجاد شده، استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت این واحدها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ظرفیت تولیدی ۳۸ واحد تولیدی و صنعتی استان ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

صادقی با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت توسعه صنایع استان اردبیل از تعامل خوب با قوه قضاییه خبر داد و گفت: در مواردی با راه‌اندازی واحدهای تولیدی فرصت اشتغال برای زندانیان نیز فراهم شده است.

وی به حمایت‌ قوه قضاییه در توسعه و راه‌اندازی صنایع استان اشاره کرد و افزود: ستاد تسهیل رفع موانع تولید و کمیته حمایت قضایی به طور هفتگی با حضور استاندار و مقام‌های قضایی استان تشکیل می‌شود و ضمن تعامل بسیار خوب با دبیرخانه ستاد تسهیل و دبیرخانه کمیته حمایت قضایی هماهنگی پرونده‌های دارای مشکل حقوقی به دستگاه قضایی ارجاع و نتیجه مطلوبی هم اخذ می‌شود.

صادقی گفت: با توجه به تعامل خوب سازمان صمت استان با تعاونی بنیاد زندان، ایجاد یک تفاهم‌نامه درباره راه‌اندازی واحد تولید و تراش سنگ‌های زینتی در زندان در دستور کار قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی