کاهش 31 درصدی مسافران مترو پایتخت


کاهش 31 درصدی مسافران مترو پایتخت

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از کاهش 31 درصدی مسافران مترو همزمان با شروع اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، فرنوش نوبخت با اشاره به کاهش آمار مسافران در دو روز گذشته با آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی، گفت: سرفاصله حرکت قطارها تغییری نداشته و با همان ظرفیت قبلی به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

وی افزود: در اولین روز از اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی که با روز شنبه اول هفته مصادف شده‌بود، نسبت به شنبه هفته گذشته شاهد کاهش ۲ هزار و ۳۰۰ نفری مسافر بودیم این در حالیست که آمار ارائه شده در مقایسه با آخرین روز کاری شهروندان در آبان ماه سال جاری در چهارشنبه هفته گذشته ۳۱ درصد کاهش مسافری رانشان می‌دهد.

نوبخت، با تاکید بر اینکه استفاده شهروندان از مترو تهران کاهش یافته‌است، افزود: شرکت بهره‌برداری مترو تهران با همان ظرفیت قبلی و اجرای سرفاصله حرکت قطارهای مترو در خط دو ۳ دقیقه، خطوط یک و چهار ۳ و نیم دقیقه، خط سه ۶ دقیقه، خط شش با سرفاصله ۱۵ و خط هفت ۱۰ دقیقه سرویس دهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مترو تهران با همان ظرفیت پیش از شیوع ویروس کرونا در حال خدمت رسانی است، اما در برخی از ساعات روز در ایستگاه‌های تقاطعی ممکن است با حجم بالای مسافر مواجه شویم که عمدتاً مربوط به ساعات ابتدایی روز است، ولی بر اساس آمار کاهش مسافری را شاهد هستیم.

به گزارش ایرنا، مترو تهران هفت خط اصلی دارد؛ خط یک مترو تهران از تجریش در شمال تا کهریزک در جنوب، خط ۲ ایستگاه مترو تهران از میدان صادقیه در غرب تهران به ایستگاه فرهنگسرا در شرق تهران، ‌ خط ۳ متر تهران از شمال شرق تهران یعنی ایستگاه قائم و شهید محلاتی به سمت جنوب تهران یعنی ایستگاه آزادگان، خط ۴ مترو تهران، از ارم سبز در غرب به سمت کلاهدوز در شرق تهران، ‌ خط پنج مترو تهران، از صادقیه آغاز و به سمت گلشهر، ‌ خط ۶ مترو تهران، از شهدا به سمت دولت آباد در شهر ری و خط ۷ مترو تهران از نواب صفوی که پایین میدان توحید قرار دارد به سمت مهدیه می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق